با همراهی علیرضا قربانی در آمریکا

آغاز تور جهانی کنسرت های «کیهان کلهر» از تالار وحدت

« بازگشت به لیست | یکشنبه 3 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ نیره قربانی: «کیهان کلهر» در آستانه تور جهانی کنسرت های خود، طی روزهای 5 و 6 اردیبهشت ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

بلیت های این اجرا که  از ساعت 21:30 آغاز می شود، به پایان رسیده اند، از طریق سایت ایران کنسرت در دسترس علاقمندان قرار گرفته بود.

این نوازنده برجسته و نامدار کمانچه که اخیرا نیز آلبوم « Sing Me Home» به آهنگسازی و نوازندگی وی با همکاری یویوما نوازنده معروف ویولنسل، برنده جایزه گرمی بهترین موسیقی جهانی در پنجاه و نهمین دوره این رویداد شده است،  بهار 96 را با اجراهایی در شهرهای مختلف دنیا پشت سر خواهد گذاشت.

 کلهر که سابقه نوازندگی و اجرا با بزرگان موسیقی جهان را در کارنامه هنری خود دارد، در تازه ترین اقدام، با دعوت از «علیرضا قربانی» کنسرت مشترک ساز و آواز خود را ششم می برابر با 16 اردیبهشت در دالاس تگزاس به روی صحنه می برند و سپس 17 اردیبهشت در بوستون این اجرا را تکرار خواهند کرد.

همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته این دو هنرمند برجسته ایرانی که در کنار خود، یک نوازنده تنبک را نیز همراه خواهند داشت، 13 می برابر با 23 اردیبهشت در سالن Schimmel Center نیویورک با هواداران مقیم خارج از کشور دیدار می کنند تا پس از آن تور کانادای خود را آغاز کنند.  

بدین ترتیب، شهر ونکوور در تاریخ 28 اردیبهشت ماه میزبان کیهان کلهر و علیرضا قربانی خواهد بود تا شاهد اجرای اشعار کهن با همراهی نت و موسیقی باشد.

گفتنی ست، کیهان کلهر 11 می برابر 21 اردیبهشت نیز به همراه گروه کوارتت زهی آمریکایی «بروکلین رایدر» که در آلبوم «شهر خاموش» با وی همکاری داشته اند، در سنتا باربارای کالیفرنیا اجرای مشترک خواهد داشت.

لس‌آنجلس تایمز درباره‌ این رویداد هنری نوشته است:‌ «کیهان کلهر استاد کمانچه یکی از هنرمندان محبوب ایران و سفیر برجسته موسیقی فارسی است. او همکاری ‌های گسترده ای با هنرمندانی از جمله یویوما، بروکلین رایدر، کرونوس کوارتت، گروه غزل و ارکسترهای بسیاری در سراسر جهان داشته است. موسیقی کلهر در غرب محبوب است و او یک نیروی خلاق در صحنه موسیقی بین المللی امروز است. قربانی نیز یک خواننده خیره کننده است و از او به عنوان جانشین محمدرضا شجریان، استاد بلامنازع موسیقی کلاسیک فارسی یاد می‌شود».
لازم به ذکر است، کیهان کلهر پس از اتمام تور موسیقی خود در قاره های غرب جهان، به ترکیه سفر خواهد کرد و 29 اردیبهشت در کنار «اردلان ارزنجان» به روی صحنه خواهد رفت.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005