گروه «آلتون» با موسیقی شاد آذربایجانی به تالار وحدت می رود

« بازگشت به لیست | یکشنبه 3 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ پرنیان نوایی: گروه باکویی «آلتون» به سرپرستی محمد مطلق، با حضور بر روی صحنه تالار وحدت با علاقمندان به موسیقی آذربایجانی دیدار خواهند کرد.

قرار است این گروه که متشکل از بزرگترین و مشهورترین خوانندگان و نوازندگانی کشور آذربایجان است، شانزدهم اردیبهشت از ساعت 18 طی یک سانس قطعاتی شاد و فرحبخش را در این کنسرت اجرا کنند.

آبگول میرزعلی اف به عنوان خواننده در این گروه حضور دارد و صاحب پاشازاده (تار)، طغرل اسدلایف (کمانچه)، فرید ممداف (گارمون)، رامیل ولی اف (کیبورد)، امین موسی اف (قوشاناغارا) و محمد مطلق (ناغارا) نوازندگان حاضر در «آلتون» هستند.

خرید بلیت این کنسرت که به همت موسسه فرهنگی ـ هنری «آوای حنانه» با مدیریت کامران همت پور برگزار خواهد شد، از طریق سایت ایران کنسرت مقدور است.  

طبق اعلام مدیر برگزاری این گروه، گروه موسیقی «آلتون» در سال 1395 با هدف برگرداندن غنا و قدرت موسیقی آذربایجانی به ایران تشکیل شده و در این مسیر تلاش خود را انجام داده تا با بهره گیری از موسیقیدان های صاحب نام موسیقی کشور آذربایجان به نوعی پاسخگوی بخشی از ذائقه علاقمندان موسیقی آذربایجانی باشد. این گروه طی ماه های گذشته با بهره گیری از نوازندگان معتبری چون صاحب پاشازاده نوازنده تار آذربایجانی تصمیم دارد غیر از برگزاری کنسرت در ایران در کشورهایی چون آمریکا، کانادا، یونان، لیتوانی، لتونی، اوکراین، ترکیه و هلند نیز حضور فعالی داشته باشد.

همچنین رپرتواری که این گروه موسیقی بین المللی در تالار وحدت تهران برگزار می کند عمدتا متمرکز بر اجرای رپرتوارهای برجسته و قدرتمندی از جمله «سماء شمس»، اجراهای «کازوز و لزگینکا» است که می توان گفت تا به امروز در ایران اجرا نشده است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005