به همت موسسه خیریه فیروزنیا

کنسرت «سیمین غانم» در تالار وحدت برگزار می شود

« بازگشت به لیست | یکشنبه 3 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ نسترن قلی پور: کنسرت بانوان «سیمین غانم» به همت موسسه خیریه فیروزنیا در روزهای 21، 22 و 28 اردیبهشت ساعت 14:30 در تالار وحدت برگزار می شود.

فروغ فضلی (پیانو)، آزاده شمس (ویولن)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، آرمینا جعفری (درامز) و سارا احمدی (دف) اعضای گروه ارکستر این کنسرت را تشکیل می دهند.

خواننده تک قطعه ماندگار «گل گلدون من» که غالبا کنسرت‌ هایش را با قطعه ‌ای در مدح امام علی (ع) آغاز می ‌کند، قرار است در این اجرا، در کنار قطعات ماندگاری همچون «گل گلدون من»، «سیب»، «آسمان آبی»، «مرد من»، «گل پامچال»، «بیقرار» و «حلقه» چند اثر از ساخته های جدید خود و یک قطعه محلی را نیز برای حضار بخواند.

گفتنی ست، سیمین غانم پیش از این در روزهای 10، 16 و 17 دی ماه سال گذشته در تالار وحدت اجرا داشت.

لازم به یادآوری ست، سیمین غانم  متولد سال 1323 در تنکابن است که فعالیت رسمی خود را از سال 1348 و در سن 25 سالگی آغاز می کند. وی دوره موسیقی سنتی و ردیف را زیر نظر محمود کریمی فرا گرفت. قواعد موسیقی و سلفژ را نیز نزد مرتضی حنانه آموخت. همچنین در زمینه موسیقی با علی تجویدی کار کرده است.

معروفترین اثر وی «گل گلدون من» نام دارد که ترانه آن را فرهاد شیبانی سروده و فریبرز لاچینی و فریدون شهبازیان نیز آن را به ترتیب آهنگسازی و تنظیم کرده اند. 
نخستین کنسرت غانم پس از انقلاب در مهر سال 78 در سینما صحرا تهران برگزار شد و از آن پس تا به امروز اجراهای متعدد و موفقی برای بانوان داشته است.

 

ارسال نظر
کتایون آزادی پو ... : کنسرت
0 0
بسیار مشعوفم که باز دیگر بانو سیمین را در کنسرت ملاقات خواهم کرد، امید است باریتعالی سلامتی و شادی همیشگی به ایشان عنایت فرماید. درود بر بانوان هنرمند سرزمینم
سارا ملکیان : نظر
0 0
خیلی خوشحالم بازم میتونم برم کنسرت خانوم سیمین غانم خوب شد همون اول بلیت خریدما ، فوری تموم شد
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005