«رحیم شهریاری» و میزبانی علاقمندان موسیقی آذری در تهران

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سارا کریم زاده: «رحیم شهریاری» خواننده مشهور آذری زبان، در روزهای 20 و 21 اردیبهشت، هر شب طی یک سانس از ساعت 21:30 آثارش را در مرکز همایش های برج میلاد اجرا خواهد کرد.

این خواننده به همراه گروهش از تاریخ 15 آپریل (برابر با 26 فروردین)، امسال را با اجرایی شاد در لس آنجلس آغاز کرد و سپس در 28 همان ماه میلادی (8 اردیبهشت) در بزرگترين و مشهورترين دانشگاه موسيقيايي دنيا «سانتاباربارا» موسيقي آذربايجاني را به روی صحنه رفت.  

آخرین آلبوم این خواننده که یک سال از انتشار آن می گذرد، «منه گوره» نام دارد که مراحل ضبط آن در کشورهای ترکیه، آمریکا و ایران صورت گرفته و شامل دوازده قطعه است که نوازندگانی غلامرضا صادقی (سازهای الکتریک)، هادی جداری  (ساکسفون)، بهمن میرزازاده  (تار و گیتار الکتریک)، آرا کویقانی  (گیتار باس)، حسین افشاری  (نقاره)، حمزه شهریاری  (کلارینت، بالابان)، مطلب حسین اف (ویولن)، اشکان موسوی  (ویولن) در آن هنرنمایی کرده اند.

لازم به ذکر است، رحیم شهریاری در سال 1349 در محله «شنب غازان» تبریز متولد شده است. از همان کودکی خواندن را آغاز می کند و همزمان با تحصیل در دانشگاه، ساز قارمون را نزد استاد یوسف عظیم زاده و برخی از اساتید جمهوری آذربایجان می آموزد. از سال 1368 کار حرفه ای خود را ضمن همراهی با گروه «سهند» به سرپرستی رشید وطن دوست و همچنین گروه های موسیقی هلال احمر تبریز، دانشگاه آزاد و . . . آغاز می کند.

در سال 1375 و همزمان با تشکیل گروه «آراز» این خواننده فعالیت های خود را گسترش داد و کنسرت های بیشماری را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

* عکس: عادل شفائیه

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005