نوای گوشنواز موسیقی آذربایجان در کنسرت «محبت بی پایانم» تالار رودکی

« بازگشت به لیست | یکشنبه 17 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ سامان قهرمان زاده: موسیقی آذربایجان، علاقمندان را با «محبت بی پایانم» در روزهای 19 و 20 اردیبهشت از ساعت 21 در تالار رودکی به مهمانی صدا و موسیقی می برد.

این کنسرت که با هنرمندی امامیار حسن اف و همنوازی بابک خادمی اجرا می شود، قطعاتی از موسیقی فولکلور آذربایجانی را همراه با حرکات آیینی در دو پرده سولونوازی امامیار حسن اف و همراهی با سازهای کوبه ای و به شکل بی کلام به روی صحنه می برد.

امامیار حسن اف به عنوان هنرشناس و نوازنده مطرح بین المللی کمانچه که به وسیله این ساز پلی بین موسیقی سنتی کشورش آذربایجان و فرهنگ دیگر کشورها زده است، پس از برگزاری مسترکلاس در شهریور ماه سال گذشته در تبریز، از 21 تا 25 اسفند ماه نیز این کلاس ها را در تهران تکرار کرد.

در توضیح این مسترکلاس آمده است: هنرجویانی که در این پروژه حضور داشتند، رپرتواری را دریافت و بر اساس همان کوک مقابل این کمانچه نواز برجسته نواختند. این در حالی ست که او خود، درباره  این ساز، تکنیک ها، مقام ها و غیره توضیحاتی ارائه داد.  از جمله مشخصات بارزی که در کنار ظرایف و تکنیک های خاص ساختاری کمانچه «تارهو» به چشم می خورد، سوار شدن خرک بر چوب به جای پوست است.

گفتنی ست، کمانچه «تارهو» برای نخستین بار توسط استاد بزرگ «هابیل علی اف» مورد تایید قرار گرفت و نواخته شد . تاکنون آهنگسازان بسیاری از جمله  حمید متبسم، پژمان حدادی و دیگران با این نوازنده همکاری داشته اند.

همچنین وی آلبومی را با بابک خادمی ضبط و آماده کرده و در واقع، این کنسرت اردیبهشتی، در ادامه همکاری های مشترک این دو هنرمند با یکدیگر است.

* عکس: حنانه شفیعی

ارسال نظر
آیدین مهری : نظر
0 0
یاشاسین آذربایجان کنسرت بسیار عالی برگزار شد
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005