متن ترانه را بخوانید و دانلود کنید:

انتشار «تو خودت دعا بکن» با دکلمه لیلا قاسمی به مناسبت نیمه شعبان

« بازگشت به لیست | دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )

اختصاصی سل.نیوز/ سپیده مسعودی: تک قطعه دکلمه «تو خودت دعا بکن» با موضوع ظهور حضرت مهدی (عج) با صدای لیلا قاسمی منتشر شد.

این قطعه که به مناسب فرا رسیدن نیمه شعبان و تولد امام عصر (عج) تهیه و تولید شده است، یکی از چندین آثاری ست که به صورت نریشن با صدای لیلا قاسمی منتشر شده است.

 تنظیم موسیقی با صدا در این اثر بر عهده مهرشاد غلامی بوده و محمد احمدی نیز این قطعه را صدابرداری کرده است.

وی که در کنار گویندگی، به ترانه سرایی نیز مشغول ست، فعالیت حرفه ای خود را از سال 1390 با سروده ترانه های «آرامش» «دلهره»، «اشتباه»، «بن بست» و «حس مبهم» آغاز می کند که خوانندگی و آهنگسازی آن ها را مهرشاد غلامی بر عهده داشته است.

همچنین وی در این سال ها با روی آوردن به دنیای کودکان، آثاری همچون «حسنی»، «قصه های شیرین شب»، کتاب آموزش نقاشی و اپلیکیشن های «هی برف برف، هی برف» را روانه بازار کرده و در کتاب گویای «خوردنی» نیز به عنوان گوینده حضور داشته است.

ایشان با اشاره به این که مدت ها قصد داشته، قطعاتی با محوریت مذهبی منتشر کند، با دغدغه پنداشتن این موضوع، قطعه «تو خودت دعا کن» را آغاز این مجموعه قلمداد کرده و امیدوارم است در آینده نیز بتواند، قطعاتی را در این باب با ترانه و صدای خود به علاقمندان ارائه دهد.

بر این اصل، وی اثر دیگری را نیز با عنوان «شاه خراسان» در وصف امام علی بن موسی الرضا (ع) در دست تهیه دارد که به زودی منتشر خواهد شد.

لیلا قاسمی در پایان اظهار داشت: «از صاحب قطعه «تو خودت دعا بکن» خواسته ام هر کس با شنیدن این اثر ذره ای دلش لرزید و اشکی بر گونه هایش جاری شد، به تمام خواسته های قلبی اش برسد و حاجت روا شود».

* در ادامه می توانید متن ترانه این قطعه را بخوانید و آن را دانلود کنید:

میای آروم ، آروم آروم جنس بارونه قدمهات

با خودت عشقو میاری یه بغل نرگسه همرات

میایی از راه درازی بشکنی قامت تزویر

سرگذشت لاله هاتو بکشی رو تن تصویر

برای اومدنت اشک و دعا بس نمیشه

دل بیقرار و دل شکسته کاری نمیشه

به انتظار تو نشستن اشتباهه باید ایستاد

تا غروب جمعه سهله تا ابد از پا نیفتاد

بازم این جمعه گذشتو هنوز از تو خبری نیست

دعامون اثر نداره یا دعاهامون دعا نیست و دعا از ته دل نیست

تو خودت دعا بکن که زود بیایی نازنین

قفل در وا بشه و پیدا بشی روی زمین

یه روزی میشه تو تقویم حک بشه روز ظهورت

تو خودت باشی و با هم بگیریم جشن حضورت

 

 

ارسال نظر
الی : به امید ارزوهای روزافزون دوزوج هنری
5 0
عالی
مریم محمدی : نظر درباره شعر
3 0
سلام این شعر که مشکل داره و قافیه هاش اشتباهه پس چه جوری مجوز گرفته؟ از کی تا حالا بس نمیشه و کاری نمیشه و خبری نیست و ته دل نیست با همدیگه هممقافیه شدن!!!! ایشون که خودشون شاعرن چرا رعایت نکردن ؟ ما که کاشناسی رشته ادبیات می خونم هنوز یه بیت شعرو با ترس میگیم چرا این کارو پخش کردین؟ جوابگو باشین
علي : خانم محمدي گويا ترانه زياد نخوانده ايد!! ...
5 0
ترانه در نگاه کلی شعریست که با ذهنیت موسیقیایی ، برای تلفیق با موسیقی و مناسب با سبک موسیقی مورد نظر سروده می شود که بدیهی است می تواند “موزون و مقفی هم نباشد” امروزه کوچکترین تردیدی وجود ندارد که “فاقد وزن عروضی بودنِ سروده” چه به ضرورت ملودی و چه غیر از آن دلیل بر ترانه نبودن آن سروده نیست .
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005