+ گفتگوی اختصاصی

مجوز آلبوم «امشب» با صدای دانیال شهرتی صادر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 19 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: دومین آلبوم با کلام دانیال شهرتی با نام «امشب» از وزارت ارشاد مجوز پخش گرفت.

این آهنگساز که در زمینه های نوازندگی، خوانندگی و عکاسی نیز تبحر دارد، پس از آلبوم باکلام «آموروسو» که در سال 89 با سبکی متفاوت نسبت به آثار آن دوره منتشر شد و همچنین آلبوم بی کلام و شنیدنی «قو و دریا» برای پیانو که تابستان سال گذشته به علاقمندان عرضه گردید، در تازه ترین اقدام هنری خود، آلبوم باکلام «امشب» را به انتشار خواهد رساند که دارای فضایی مدرن و خاص نسبت به آثاری ست که اغلب در بازار می شنویم.

این آلبوم که شامل 9 قطعه به نام های «بوی گندم»، «هیچ مگو» (با همخوانی شویراد)، «چشمای شرقیت»، «عصر پاییز»، «امشب»، «شانس»، «هذیون»، «فوق العاده» و «بی حوصله» است، ترانه هایی از سروده های مهشاد و مهدیه عرب، مرجان زنگنه و یک قطعه از مولانا را در خود جای داده ست.

دانیال شهرتی به شخصه تنظیم کنندگی این قطعات را بر عهده داشته اما در زمینه ساخت ملودی مهدی بابایی، محمد سرمدی، مهران فهیمی و محمدرضا سبزواری او را یاری داده اند.

همچنین رامبد رفعت (گیتار باس)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، محمد شعبانی (پرکاشن)، خشایار فکی (گیتار آگوستیک) و فرجام فلکی (کمانچه و ویولن) نوازندگانی هستند که در این آلبوم که صاحب اثر خود نواختن پیانو، ملودین و سه تار را در قطعات آن بر عهده داشته، هنرنمایی کرده اند.

دانیال شهرتی ضمن گفتگوی اختصاصی با سل.نیوز درباره آلبوم «امشب» توضیح داد: «چند روز بیشتر از کسب مجوز این آلبوم نمی گذرد و در تلاشیم هر چه زودتر آن را به علاقمندان عرضه کنیم. کسانی که با فضای کارهایی که برای خودم ساخته اند، آشنا هستند می دانند که علاقه خاصی به موسیقی هایی با فضای الکترونیک و مدرن دارم و آلبوم «آموروسو» نیز به این فضا نزدیک بود. «امشب» نیز از این علاقه شخصی نه تنها دور نشده بلکه با توجه به قطعاتی که در این مدت منتشر کرده ام که چهار اثر منتخب از آن ها، در آلبوم نیز قرار خواهد گفت، متوجه شدم مخاطبینم همان سبک مدرن را بیشتر می پسندند و قطعاتی در این باب، با اقبال قابل تاملی مواجه شده اند تا آثاری که سعی کرده بودم با دور شدن از خودم به سلیقه عام نزدیکتر شوم».

وی با اشاره به مدت زمان دو ساله ای که صرف تولید این آلبوم شده است، گفت: «هیچ کدام از آثار این آلبوم، جز قطعاتی نیستند که برای خواننده دیگری ساخته باشم و بعد به نتیجه برسم با صدای خودم بهتر جواب می دهد. تمام این 9 قطعه برای خودم و با توجه به شناختی که از صدای خودم داشته ام، ساخته شده اند و این مساله در مورد ملودی ها هم رعایت شده و با توجه به شناختی که آهنگسازان از وسعت و رنگ صدای من داشته اند، ملودی سازی صورت گرفته است. حتی چون در این سبک، ترانه ای که روی ملودی سروده شود، تاثیرگذاری بیشتری دارد لذا از این اصل هم بهره گرفتیم و همان طور که انتظار داشتم، این قطعات دارای احساس متفاوتی هستند. خوشبختانه آلبوم «امشب» از لحاظ موسیقی و محتوا به روزست و مطمئنم با پخش مناسب، مخاطبین خود را پیدا خواهد کرد».

او ادامه داد: «متاسفانه در حال حاضر اکثریت در جامعه موسیقی درگیر این مساله هستند که قطعه ای شبیه اثری بسازند که در بازار با اقبال مواجه شده است و این مساله، سبب ساز یکنواختی آهنگ هایی ست که در بازار موسیقی می شنویم. آهنگساز بودن من کمک کرده که دور از تمام این دغدغه ها، برای خودم آثاری بسازم که بیشترین هماهنگی را با صدا و علایقم دارد و شک ندارم که مخاطبین زیادی هستند که دارای سلیقه یکسان و هماهنگی با من هستند که این آثار می تواند مورد توجه شان واقع شود. البته معنای «خاص بودن» برای این آلبوم به معنای تفاوت بسیار زیاد و غیرعادی با آثاری نیست که در حافظه داریم بلکه سعی شده کمی مدرن تر و با کمی فاصله معقول از موسیقی عام شرقی این آثار ساخته شوند تا هم مخاطب را راضی کند و هم او را به دنیای تازه ای از نت و احساس و هنر هدایت کند».

این آهنگساز که با خوانندگان زیادی همکاری داشته است، در پایان اظهار داشت: «آلبوم «امشب» به نوعی بازگشت جدی من پس از سال ها به دنیای خوانندگی ست و امیدوارم در ادامه بتوانم با برگزاری کنسرت به این مهم، جدی تر بپردازم و آرزو دارم علاقمندان با حمایت خود، برای رسیدن به این اهداف من را یاری دهند».

گفتنی ست، تک قطعه «نَه» (No) آخرین اثر منتشر شده با صدا و ملودی دانیال شهرتی است که با ترانه ای از مهشاد عرب، اسفند ماه سال به علاقمندان عرضه شد.  

 

ارسال نظر
حمیده عسکرنیا : نظر
0 0
سلام به شما و خواننده های عزیز من هر روز از کانالا هرچی موزیکه دانلود می کنم اما خیلی از خواننده ها رو اسمشونو نشنیدم بگید تو کانالم پخش کنن کاراشونو تا ما بشنویم مرسی
میثم خانی زاده : ...
0 0
به نظرم ایشون بهتره همون عکاسی و آهنگسازیش و انجام بده، صداش جالب نیست
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005