آوای سنتی و تبتی در آلبوم «هلهله در باد» به آهنگسازی بهرنگ قدرتی

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ شیما مقامی: آلبوم تلفیقی «هلهله» با موسیقی بهرنگ قدرتی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری «سی لحن باربد» به علاقمندان عرضه شد.

در این اثر که شامل 10 قطعه به نام های «هلهله در باد»، «عاشق»، «برزخیان»، «شعله در زمهریر»، «شکرانه»، «نی نامه»، «تشنگی»، «سماع»، «رستاخیز» و «آوای فرشتگان» است، علیرضا وکیلی منش و سعید تاجدینی به ترتیب اجرای آوای سنتی و آوای تبتی را بر عهده داشته اند و سودابه شمس، محمدحسین پورمعین، سارا علی پور، رایسا آوانسیان، نیلوفر محبی، وحید مهاجر، مهدی قربانعلی و روح ا... روشنی به عنوان همخوان در این اثر هنرنمایی کرده اند.

میثم مروستی (ویولن، ویولا و سه تار)، پدرام فریوسفی (ویولن و ویولا)، داود منادی (ویلنسل)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک)، مهدی دانایی (دوتار، تارباس و دیوان)، پاشا هنجنی (نی)، پرویز وزیری (فلوت عربی)، رضا عسگرزاده (دودوک)، الهام تفرشیان و آرش زنگنه (دف)، رامبد شیخ لاری (سازهای کوبه ای الکترونیک) نیز نوازندگانی هستند که در آلبوم «هلهله» با بهرنگ قدرتی که خود نوازندگی پیانو را بر عهده داشته است، همکاری کرده اند.

در معرفی این آلبوم آمده است: «هلهله در باد، نجوایی است عاشقانه در برهوت بندگی . . . زمزمه ای است آهنگین در این دنیای آهنی برای زدودن غبارهای روحمان تا آینه های کوچک قلبمان، تصویری زیباتر از بیکرانگی حضورت را منعکس سازد».

قابل اشاره است، بهرنگ قدرتی متولد اول فروردین 1356 در تهران است. او موسیقی را از سن سیزده سالگی شروع کرد. بعد از کسب تجربیات عملی در زمینه موسیقی در نوزده سالگی به مدت دو سال، تئوری و هارمونی موسیقی کلاسیک را نزد استاد علیرضا مشایخی و در کلاس های آزاد دانشگاه سوره گذراند. وی فعالیت های جدی موسیقی خود را از سال 1375 و با موسیقی بازی رایانه ای «فتح خرمشهر» آغاز نمود که در نوع خود بی نظیر بود چرا که تا آن زمان هیچ بازی رایانه ای در ایران تولید نشده و طبعا هیچ موسیقی بازی رایانه ای نیز ساخته نشده بود. در سال های بعد در زمینه های مختلفی آهنگسازی و تنظیم کرده است که موسیقی مجموعه های تلویزیونی، تله فیلم، آلبوم های پاپ، تئـاتر، فیلم کوتاه، تیزر، انیمیشن و نرم افزارهای چندرسانه ای از آن جمله اند. همچنین وی مشغول آهنگسازی و تنظیم مجموعه های موسیقی بدون کلام و باکلام است که اولین محصول آن با نام «ترانه های دریایی» منتشر شده است. 
او در كنار همه اين فعاليت ها، بیش از شش سال است كه دانسته ها و آموخته هاس خود را در وبلاگ شخصی در حوزه هاي تئوري موسيقي، نقد آلبوم هاي موسيقي، دائره المعارف موسيقي و  . . . منتشر کرده و در اختيار همگان گذاشته است.

هم اکنون بهرنگ قدرتی پس از پانزده سال فعاليت در بخش هاي مختلف موسيقي توجه خود را بيشتر بر روي ساخت موسيقي پاپ و موسيقي فيلم ، سريال و تئاتر متمركز كرده است. 

ارسال نظر
مهدی محمدپور : نظر
0 0
آلبوم خوبیه، من خودم هلهله در باد و برزخیان و بیشتر دوس داشتم البته نه اینکه بقیه بد باشن
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005