با حضور و حمایت استاد «شاهین فرهت»

افتتاح گروه ارکستر بزرگ «اروند» در سالن خلیج فارس خرمشهر

« بازگشت به لیست | شنبه 23 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل. نیوز/ سیامک اردستانی: اولین اجرای رسمی گروه کر و ارکستر بزرگ «اروند» 22 اردیبهشت سال جاری، در سالن خلیج فارس خرمشهر به روی صحنه رفت.

این گروه در حضور مسئولین و هنرمندان استانی، با حمایت دکتر شاهین فرهت، کار خود را از ساعت 21 با اجرای قطعه «سرود ملی جمهوری اسلامی ایران» ساخته حسن ریاحی به سرپرستی امیرمهیار تفرشی پور و رهبری بابک میلانی در چند بخش آغاز کرد.

قطعه ترکی «ساری گلین» با تنظیم سیاوش مرادی، قطعه بختیاری «سیر علی مردان» با تنظیم سامان هاشمی، قطعه عربی «بنت الشلبیه» (با دو بار اجرا به دلیل درخواست مخاطبین) با تنظیم سید محمد حسین مرعشی پور (مدیر ارکستر اروند) با هنرنمایی عبدالله علیخانی به عنوان کنسرت مایستر، سه قطعه از ساخته های «شاهین» فرهت به صورت تک نوازی پیانو، قطعه تریو «سراب» با نوازندگی بهاره صفایی (نوازنده ویولن)، ابراهیم قائدی (ویولنسل) و امیرحسین محمدخانی (ابوا)، از جمله قطعاتی بودند که در این برنامه برای حضار اجرا شدند.

محمدحسین مرعشی پور، شاهین فرهت، مهندس نعمت زاده (معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند)، همایون قنواتی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند)، رضا مردانی (رئیس اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی خرمشهر) از جمله مهمانان و سخنرانان حاضر در برنامه افتتاحیه این گروه بودند و در بخشی نیز پیام فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به مناسبت راه اندازی این ارکستر قرائت شد.

گفتنی ست، در بخش پایانی این مراسم از امیرمهیار تفرشی پور، شاهین فرهت، بابک میلانی، عبدالله علیخانی، سیاوش مرادی و سامان هاشمی تقدیر و قدردانی شد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005