برگزاری نهمین نشست «آیین آواز» در فرهنگسرای ارسباران

« بازگشت به لیست | شنبه 23 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهروز حیدری: نهمین نشست «آیین آواز» بیست و ششم اردیبهشت سال جاری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

این مراسم از ساعت 18  با گفتگو و بحث درباره «زیبایی‌شناسی آواز ایرانی، با تکیه بر دانایی و توانایی خواننده» با حضور علی شیرازی (آوازخوان و آوازپژوه) آغاز شده و سپس حضار می توانند میزبان آوازخوانی فاضل جمشیدی و جمال الدین منبری با همراهی سنتورنوازی حسین پرنیا در دستگاه سه گاه باشند.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، رسول رهو با نوازندگی ساز شورانگیز توسط نادر فولادی نسب قطعه ای را در مایه ابوعطا اجرا خواهد کرد.

گفتنی ست، فاضل جمشیدی در سال 1338 در شهر ری متولد شده و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کارشناسی جامعه شناسی با گرایش پژوهشگری ادامه داده و در کنار تحصیل به فراگیری ردیف آوازی نزد استاد نصر الله ناصح پور، کریم صالح عظیمی و شهرام ناظری پرداخته است. 
وی از سال 80 تا 82 مشاور اجرائی و از سال 82 تا سال 85 معاون اجرائی خانه موسیقی بود. فعالیت حرفه ای خود را از اواخر دهه 80 آغاز کرد و در گروه ها و ارکستر های مختلفی به خوانندگی پرداخت. 
ارکستر موسیقی ملی، گروه موسیقی درویش، گروه موسیقی همساز، گروه موسیقی نوای دل، گروه موسیقی وزیری، گروه موسیقی محجوبی، گروه موسیقی نیریز، گروه موسیقی صبا و . . . از این جمله اند. 
او برای اجرای موسیقی تا به حال به کشور های چین، کانادا، سوئد، قزاقستان، نروژ، آذربایجان، مقدونیه، تایوان و ازبکستان، افریقای جنوبی و . . . سفر کرده است.  
از میان آثار منتشر شده این هنرمند می توان به «ای وطن»، «یار پنهان»، «دیدار شرق و غرب»، «بهار رویا» و آثار تصویری منتشر شده از کنسرت های ارکستر موسیقی ملی اشاره کرد.
فاضل جمشیدی در مجری گری برنامه های موسیقی نیز مشارکت داشته که از آن جمله می توان به برنامه های زیر اشاره کرد: مجری کارشناس میز گرد رادیو فرهنگ در سال 83-1382، مجری کارشناس میزگرد راز مانا، مجری کارشناس میز گرد بررسی وضعیت آموزش موسیقی در ایران، مجری کارشناس جلسات پژوهشی جشنواره فجر در سال 82، مجری کارشناس برنامه های مختلف وضعیت اجتماعی موسیقی دانان در شبکه های مختلف تلویزیونی و...

همچنین جمال الدین منبری زاده، خواننده و آهنگساز در سال  1339 در تهران متولد شده است. فراگیری موسیقی را در رشته های آواز، نوازندگ سنتور، تنبک و دروس نظری این هنر از سال 1355 زیر نظر اساتیدی همچون محمدرضا شجریان، فرامرز پایور، رامبد صدیف، حسین دهلوی، علیرضا مشایخی، محمد سریر، حسن ریاحی و محمد اسماعیلی آغاز می کند و تا به امروز و پس از پشت سر گذاشتن تحصیلات عالی در رشته موسیقی در کنار هنرمندان زیادی در آلبوم ها و ارکسترها حضور داشته است.

همچنین از دیگر سوابق او می‌توان به مدیریت ارکسترهای صدا و سیما، مدیریت تولید و مدیریت آموزش و پژوهش در رادیو تلویزیون یاد کرد.

 

ارسال نظر
البرز خانی زاده : نظر
0 0
متاسفانه من در تهران نیستم وگرنه حتما میومدم چون خودم نوازنده سازهای ضربیم. متاسفانه در شهرستان ها ازین برنامه ها نمیذارن یا اگه بذارن اطلاع رسانیش ضعیفه.مرسی از شما
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005