سلین دیون و اجرای ترانه «تایتانیک» در مراسم موسیقی بیلبورد آمریکا

« بازگشت به لیست | شنبه 23 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهاب آقاجانی: «سلین دیون» ترانه مشهور فیلم «تایتانیک» را در مراسم اهدای جوایز موسیقی بیلبورد اجرا خواهد کرد.

این خواننده مشهور فرانسوی ـ کانادایی تصمیم دارد به منظور گرامیداشت بیستمین سال ساخته شدن این فیلم تاثیرگذار و پرفروش تاریخ سینمای جهان، قطعه «تایتانیک» را که در سال 1977 اجرا کرده، بار دیگر در این مراسم که مختص تجلیل از برترین های موسیقی سال آمریکاست، در تاریخ 21 ماه می برابر با 31 اردیبهشت بازخوانی کند.

ترانه این قطعه که با نام «قلب من ادامه خواهد داشت» شهرت دارد، توسط ویل جنینگز سروده شده و جیمز هورنر نیز موسیقی آن را ساخته است. این آهنگساز که در کارنامه هنری خود، دو جایزه اسکار دارد، در سن 61 سالگی به دلیل سانحه هواپیمایی در منطقع سانتا باربارا جان خود را از دست داد اما اثر وی همچنان در تمام جهان به عنوان یک اثر عاشقانه بی نظیر طنین انداز است و شنیده می شود.  

«تایتانیک» به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون محصول سال 1997 کمپانی‌ های پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم است. این فیلم همراه «بن هور» و «ارباب حلقه‌ها: بازگشت شاه» برنده 11 جایزه اسکار شده است. از لحاظ فروش نیز این فیلم به یک پدیده تبدیل شد و در سال 1997 با 1.8 میلیارد دلار، پرفروش ‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان در زمان خود شد و در حال حاضر نیز این فیلم بعد از فیلم «آواتار» با فروش جهانی افزون بر 2 میلیارد دلار، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان است.

لازم به ذکر است، سلین دیون با نام کامل «سلین ماری کلودت دیون» در 30 مارس 1968 در شارلمانی که شهرکی در منطقه شهری لسومپسوین ناحیه لانودییر در استان کبک کاناداست، در خانواده ای فقیر اما اهل موسیقی و فرانسوی زبان به دنیا آمد. خانواده اش سهم مهمی در موفقیت وی ایفا کردند و او نیز توانست با استعداد و داشتن قدرت زیاد در خواندن، موفقیت های بیشماری را برای خود کسب کند.  

این خواننده، در فستیوال جهانی موسیقی پاپ یاماها و رقابت یوروویژن به ترتیب در سال های 1982 و 1988 خوش درخشید و در سال 2004 پس از فروش 175 میلیون نسخه آلبوم، جایزه ویژه الماس از جوایز جهانی موسیقی را به خود اختصاص داد.

همسرش «رنه آنژلیل» که در 14 ژانویه سال 2016 در منزلش در شهر لاس و گاس در ایالت نوادا آمریکا به علت بیماری سرطان حنجره دار فانی را وداع گفت، به عنوان همکار و مدیر برنامه های وی، در ستاره شدن او نقش بسیار مهمی ایفا کرد. تفاوت سنی زیاد این دو با یکدیگر باعث نشد، در روند زندگی شان خللی ایجاد شود و سلین دیون که دارای سه فرزند پسر است، در طول سال های بیماری همسرش، دو بار به مدت طولانی کار خود را کنار گذاشت تا از او مراقبت کند.

گفتنی ست، او موفق به کسب Legend Award نیز به پاس «موفقیت جهانی و مشارکت مثال زدنی‌اش در صنعت موسیقی» شده‌ است.

 

ارسال نظر
فاطمه دشتی : _
0 0
این اهنگ خیلی خیلی قشنگه. سلن دیون هم که صداش معرکس. صدای سلن دیون واقعا به این اهنگ میاد به نظر من اگه کس دیگه‌ای این اهنگ رو میخوند نمیتونست مثل الانش جذاب باشه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005