اجرای قطعات کلاسیک ماندگار توسط گروه کر «فرهنگسرای ارسباران»

« بازگشت به لیست | شنبه 23 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: گروه کر «فرهنگسرای ارسباران» با همراهی ارکستر مجلسی طی روزها 24 و 25 اردیبهشت در همین مجموعه به روی صحنه خواهد رفت.

این گروه که از ساعت 21 هر شب طی یک سانس به رهبری سرژیک میرزاییان میزبان حضار خواهد بود، قطعاتی کلاسیک ایرانی از آثارموتسارت، هندل، باغچه بان و رهبر گروه را اجرا خواهد کرد.

گروه کر فرهنگسرای ارسباران، کار خود را از آذر ماه سال 1380 آغاز کرد و تا به امروز در جشنواره موسیقی فجر و جشنواره سرود محله، جشنواره های فرهنگی و هنری برج میلاد، حرکت و صدا و سیما حضور داشته و اجراهای متعددی را نیز در فرهنگسراهای ارسباران و نیاوران و سالن رودکی تجربه کرده است.

در بیوگرافی سرژیک میرزائیان که رهبری این گروه را بر عهده دارد، آمده است: «وی در سال 1350 در خانواده ای اهل موسیقی متولد شده و به تشویق پدر و مادرش از ده سالگی فراگیری نوازندگی پیانو را آغاز می کند. او در هفده سالگی به عضویت گروه کُر «اوراردو» به رهبری ژورامیناسیان درآمد و ضمن نوازندگی پیانو در این گروه، چند قطعه ازساخته های کُرال خود را رهبری کرد که این همکاری حدود شش سال به طول انجامید.

در همان سال ها، از کلاس های صداسازی شادروان حسین سرشار بهره مند شد. سپس به مدت یک سال در گروه کُر «سوان» به رهبری  گورگن موسسیان و دو سال در گروه کُر «نارک» به رهبری دیگران سوکاسیان و یک سال در گروه کُر «نرسس شنورهالی» به رهبری هراچویی ماکاریان به عنوان خواننده کُر همکاری کرد و پس از آن، به عضویت گروه کُر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رهبری گورگن موسسیان درآمد و هفت سال به عنوان خواننده تنور با آن گروه همکاری داشت.

وی همچنین در کنسرت هایی به رهبری گورگن موسسیان، فریدون ناصری، فرهاد فخرالدینی، لوریس چکناواریان، شهرداد روحانی، منوچهر صهبایی، مجید انتظامی و ادو میچیچ به اجرای برنامه پرداخته است.

ایشان در طول 26 سال فعالیت نوازندگی وخوانندگی تجربیات فراوانی در زمینه های رهبری، آهنگسازی و آواز کلاسیک کسب کرد. او حدود 90 قطعه برای گروه کُر به تصنیف درآورده است و به عنوان استاد آواز با دانشگاه علمی کاربردی همکاری دارد. در زمینه آهنگسازی، رهبری کُر و تدریس پیانو نیز فعالیت دارد.

میرزاییان از سال 1385 رهبری گروه کُر فرهنگسرای ارسباران و از سال 1392 به مدت دو سال رهبری گروه کر فرهنگسرای چهار محال بختیاری را برعهده داشته است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005