نوای موسیقی اصیل ایرانی در کنسرت گروه «ترنم مهربانی»

« بازگشت به لیست | یکشنبه 24 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ میثم سعیدی: گروه موسیقی «ترنم مهربانی» 26 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران، قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی را اجرا خواهد کرد.

این گروه که از ساعت 21 به سرپرستی و آهنگسازی دکتر ساسان بازگیر و خوانندگی بهروز افشار در سالن خلیج فارس به روی صحنه می رود، در دو بخش آثار خود را با اشعاری از سروده های فریدون مشیری و سیاوش کسرایی به حضار تقدیم خواهد کرد.

بخش اول این کنسرت به دستگاه ماهور و آواز دشتی و بخش دوم به قطعاتی در مایه آواز اصفهان و دستگاه همایون اختصاص داده شده است.

در گروه «ترنم مهربانی» که از سال 1393 با هدف ارائه آثار فاخر و اجرای کنسرت در چهارچوب موسیقی ایرانی تشکیل شده است، نوازندگانی همچون مهدی مرتضایی (سنتور)، اشکان مرادی (کمانچه)، محمد جوزی (عود)، مجید ملکی (تنبک) و رامین ملکی (دف و دایره) هنرنمایی می کنند.

ساسان بازگیر که سرپرستی این گروه را بر عهده دارد، در محضر اساتیدی همچون حسین لک، داریوش پیرنیاکان، علی اکبر شکارچی و آزاد میرزاپور تعلیم یافته و سابقه همکاری با گروه های «ماه» به سرپرستی مجید درخشانی و «همایون» به سرپرستی حسین پرنیا را در کارنامه هنری خود دارد و به عنوان آهنگساز نیز در آلبوم های «خواب و خیال»، «پیمانه»، «روز سفر» و . . . حضور داشته است.

بهروز افشار نیز به عنوان خواننده «ترنم مهربانی» از سال 74 فعالیت در موسیقی را آغاز کرده و در محضر اساتیدی همچون مهدی فلاح، محسن کرامتی، رامبد صدیف، فریدون مشیری، دکتر حسین عمومی، ابراهیمی و محمدرضا لطفی کسب هنر کرده و بجز این گروه، با گروه های «دان اولدوز» و «شبروان» هم همکاری داشته است.

 

ارسال نظر
مژگان صدیقی : نظر
0 0
پیشنهاد من به همه دوست داران موسیقی اصیل اینه که حتما این اجرا رو ببینن. ممنون از اطلاع رسانیتون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005