به پایان رسیدن اجرای کنسرت های پاپ در دستورالعمل تازه «تالار وحدت»

« بازگشت به لیست | دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ فواد راسخ نیا: با اعلام بنیاد فرهنگی ـ هنری رودکی، از این پس «تالار وحدت» میزبان کنسرت های پاپ نخواهد بود.

حسن عمیدی (معاون برنامه ریزی و توسعه بنیاد فرهنگی ـ هنری رودکی) ضمن تایید خبری مبتنی بر این موضوع که دیشب، 24 اردیبهشت ماه در حین اجرای کنسرت «حامی» در تالار وحدت از زبان این خواننده شنیده شد، به توافقات تازه دفتر موسیقی وزارت ارشاد و بنیاد رودکی به منظور تمرکز بیشتر بر روی اجراهای ارکستر سمفونیک، ارکستر ملی، آثار ارکسترال و فعالیت گروه های موسیقی ایرانی خبر داد لذا از این پس، با توجه به تجهیز شدن برج آزادی، برنامه های موسیقی پاپ در این مکان به روی صحنه خواهند رفت.

گفتنی ست، تالار وحدت یکی از مجهزترین و بزرگ ترین تالارهای اپرا موسیقی و تئاتر ایران است که توسط یوگینا آفتاندلیانس براساس نمونه اپراهال وین طی مدت 10 سال ساخته و به نام شاعر و نوازنده ایرانی، ابوعبدالله رودکی، در سال 1346 افتتاح شد. ساخت تالار وحدت در خیابان استاد شهریار (دکتر ارفع سابق) در سال 1336 آغاز و پس از 100 سال با بهترین طراحی داخلی و تجهیزات بی نظیر ماشینری نوری و صدا، بهره برداری در آبان ماه 1346 افتتاح شد.
ساختمان بنیاد رودکی متشکل از دو سالن اجرا به نام های تالار رودکی و سالن کوچک است که بعد از انقلاب اسلامی ایران، تالار بزرگ تر را هم زمان با هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام به تالار وحدت و تالار کوچک تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند. پس از انقلاب اسلامی در این دو تالار بیشتر برنامه های موسیقی و نمایش اجرا می شود.
زیر بنای تالار وحدت بالغ بر 15000 مترمربع است و مساحت کل ساختمان در 7 طبقه و زیرزمین ها  به 21000 متر مربع می رسد. این تالار شامل یک سالن هم کف و سه طبقه بالکن به صورت نعل اسبی است که در مجموع گنجایش 740 تماشاگر را دارد. این ساختمان دارای دو زیرزمین ( محل استقرار الکترموتورهای صحنه و ماگنت نور و پاورهای مربوطه) تالار کنسرت، شامل صحنه و سالن تماشاگران در طبقه هم کف و ساختمان اداری است.

مجموعه تالار وحدت از ابتداي تاسيس تاكنون همواره ميزبان شاخص ترین برنامه های ملي و بین المللی هنري و شاهد حضور مشاهير هنر ايران و جهان در عرصه های گوناگون موسيقي و نمايش بوده است. همچنین این تالار به عنوان مجلل ترین تالار كشور به منظور برپايي برنامه ها و افتتاحیه ها و اختتامیه های برنامه های گوناگون در كشور مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

 

 

ارسال نظر
رها : سالن مناسب اجرا
0 0
واقعا حیف است که چنین سالنی برای اجراهای پاپ نباشد و اجراهای پاپ به سالن دیگر منتقل شود که هربار شاهد نواقصی در صدا گذاری هستیم.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :