اجرای برترین آثار گیتار کلاسیک در نخستین آلبوم «سعید عالم نژاد»

« بازگشت به لیست | یکشنبه 31 ارديبهشت 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: آلبوم «برگزیده ترین قطعات برای گیتار کلاسیک» با اجرای سعید عالم نژاد در قالب 7 قطعه منتشر شد.

این آلبوم که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری هفت افرنگ منتشر شده، مجموعه ای از مهمترین آثار شناخته شده برای گیتار کلاسیک را در خود جای داده که سعید عالم نژاد برای آشنایی مخاطبین با دنیای گیتار کلاسیک آن ها را نواخته و به عنوان اولین آلبوم خود ارائه داده است.

در این آلبوم قطعاتی به نام هایConcierto de Aranjuez Adagio , La Catedral , Cavatina , Czardas   Chaconne BWV 1004, Andante Affettuoso op.270 , Asturias ,   قرار گرفته است که جز آثار آهنگسازان بزرگ جهان از جمله آگوستین بارریوس، یوهان سباستین باخ، ایاک البیز، خواگین رودریگو، فردیناندو کارولی، اسنلی مایرز و ویتوریو مونتی هستند.

سعید عالم نژاد کارشناس و مدرس موسیقی اهل استان مازندران، در سال 1362 در ساری متولد شده است. او موسیقی را از سنین کودکی با آموزش ساز پیانو آغاز کرد و سپس با حضور در محضر استاد فرزاد دانشمند نواختن گیتار کلاسیک را آموخت.

لازم به توضیح است، گیتار کلاسیک در رده سازهای زهی زخمه ای است و مانند پیانو به نوازنده امکان اجرای اثرهایی با بافت کنترپوانتیک با ملودی های پیچیده و یا آثاری با بافت هارمونیک را می دهد. این ساز به شکل استاندارد دارای شش سیم (سه سیم نایلونی برای نت های زیر و سه سیم فنری برای نت های باس) است و به لحاظ وسعت صدایی که تولید می کند به عنوان یک ساز سولو نیز به کار گرفته می شود.

ارسال نظر
مهران صفری : ...
2 0
این خواننده رو دوست دارم
سهیل : عالی
0 0
کارها زیبا بود
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005