انفجار یک بمب در کنسرت «آریانا گرانده» در شهر منچستر انگلیس

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 2 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )

اختصاصی سل.نیوز/ نسترن قلی پور: انفجار یک بمب در کنسرت «آریانا گرانده» خواننده مشهور و جوان آمریکایی در شهر منچستر انگلیس بیش از 22 کشته و 59  زخمی به جای گذاشت.

در این کنسرت که دوشنبه شب، اول خرداد برابر با 22 ماه می در سالن بزرگ «منچستر آرنا» برگزار شد، دقایقی بعد از ترک آریانا گرانده از روی صحنه، این واقعه که با یک یا دو انفجار اتفاق افتاد.

اکثر حاضران در کنسرت، نوجوانان و جوانانی بودند که بسیاری از آن ها از شهرهای مختلف به منچستر آمده بودند.

 سالن سرپوشیده «منچستر آرنا» ظرفیتی حدود 18 تا 20 هزار نفر دارد و یکی از محل‌ های معروف برگزاری کنسرت موسیقی در انگلستان است. این سالن بعد از مجموعه «او 2» در لندن، بزرگترین سالن سرپوشیده بریتانیا و یکی از بزرگترین استادیوم ‌های سقف ‌دار در اروپا محسوب می شود.

پلیس شهر منچستراین واقعه را یک حمله تروریستی می داند و گفته ها حاکی از آن است که وسیله انفجاری منچستر آرنا، یک بمب میخی بوده است.  شاهدان انفجار را بسیار شدید توصیف کرده‌ اند به طوری که وقتی روی زمین دراز کشیده بودند ترکش و بقایای بمب را می دیدند.

مقامات پلیس انگلیس اذعان داشته اند: «بمب دیگری در نزدیکی ایستگاه مترو ویکتوریا که در کنار سالن منچستر آرنا است، پیدا شده و نیروهای خنثی سازی بمب، آن را از راه دور منفجر کرده اند».

گفتنی ست، در حالی که هنوز علت اصلی این واقعه مشخص نشده و راویت‌ های متعددی از انفجار و یا حمله انتخاری به گوش می رسد، «ترزا می»؛ نخست وزیر انگلیس با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده و این واقعه را یک حمله تروریستی می داند.

همچنین، همزمان رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های امنیتی ایالات متحده و اطلاعاتی می‌ گویند: «آنچه در منچستر آرنا اتفاق افتاده یک حمله انتحاری بوده و یک مرد مظنون تحت بررسی ماموران است».

ارسال نظر
مهراب علیجانی : ...
1 0
چقد باید پست باشی که بخوای جون اینهمه آدم بی گناه و بگیری و شادیشونو خراب کنی لعنت به هرکی بمب گذاشتته
سعیده بهمنی : ...
0 0
واقعا قبول دارم خیلی پستن خیلی
فاطمه دشتی : _
0 0
واقعا یه سری حیوان که حتی از حیوان هم کمترند الکی جون آدم هارو ازشون میگیرن
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005