با اجرای مشترک ناصر عطاپور و قوچاق عسگراف

طنین انداز شدن موسیقی مقام آذربایجانی در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 3 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مهدی یعقوبی: «ناصر عطاپور» هنرمند تبریزی به همراه «قوچاق عسگراف» از جمهوری آذربایجان میزبان علاقمندان به موسیقی مقام آذربایجانی در تالار وحدت تهران خواهند بود.

در کنسرت «موغاملی گئجه» که به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی ـ هنری گوزل قوپوز، چهارم خرداد ماه در یک سانس از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار خواهد شد؛ ناصر عطاپور و قوچاق عسگراف (خواننده)، ابراهیم بابایف (نوازنده تار)، النورمیکاییل اف (کمانچه)، محمد برزگر (تار باس) و کامران کریم اف (ناغارا) هنرنمایی خواهند کرد.

این در حالی ست که پیش از این، آلبوم «آلداتمایاق بیر بیریمیزی» از ناصر عطاپور منتشر شده بود که مورد توجه علاقمندان موسیقی آذری قرار گرفت.

گفتنی ست؛ در مراسمی تحت عنوان آیین بزرگداشت عطاپور از وی به عنوان مدرس مقام کارگاه موسیقی آذربایجانی شهر اردبیل، تجلیل شد.

در بیوگرافی ناصر عطاپور آمده است: «وی در سال 55 در تبریز متولد شد و از 12 سالگی موسیقی و آواز را شروع کرد. در سال  71 در مسابقه هنری دانش آموزی آذربایجان شرقی مقام نخست را به دست آورد و در سال 72 در فستیوال هنری دانش آموزان سراسر کشور به عنوان تک خوان برتر شناخته شد. از سال 84 با عزیمت به جمهوری آذربایجان به تحصیل آکادمیک موسیقی پرداخت و دکترای خود را در رشته موسیقی گرفت. وی از محضر اساتید بزرگ آذربایجان همچون عارف بابایف و غنضنفر عباس اف بهره برده است و از سال 1391 با بازگشت به ایران و تاسیس گروه موسیقی «موغام» فعالیت رسمی خود را در عرصه موسیقی آذربایجان آغاز کرد. همچنین گروه موسیقی «موغام» در این سال ها بیش از 50 کنسرت در داخل و خارج کشور برگزار کرده است».

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005