سمفونی «در روز بی نهایت»؛ اولین آلبوم رسمی ارشک عزیزی منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 8 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ارسلان بهرامی: سمفونی «در روز بی نهایت» به عنوان اولین آلبوم رسمی «ارشک عزیزی» توسط نشر جوان در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

در این آلبوم که پنجم خرداد در نشر «هنوز» رونمایی شد، حدود 4500 بیت شعر از منظومه «منطق الطیر» عطار نیشابوری به 1222 میزان موسیقی در پنج موومان شامل «آوایی آشنا»، «گوید به من سخن»، «در روز بی نهایت»، «آتش اگر بگیرد» و «ققنوس هرگز نمیرد» برای ارکستر سمفونیک تبدیل شده است.

خط رابط تمام این موومان ها، ملودی است که «ملودی ققنوس» نامیده می شود. این ملودی در هر پنج موومان به شیوه های مختلف به چشم می خورد ولی نهایتا در موومان پنجم که ملودی به اوج  خود رسیده، قطعه را پایان می بخشد.

سمفونی «در روز بی نهایت» یک موسیقی برنامه ای است که در آن، ملودی ها و ساختار هارمونیک و فرمیک اثر، در خدمت یک خط روایی یا داستان می باشد. موسیقی برنامه ای به اثری گفته می شود که روایت کلی این سمفونی با الگوبرداری از منطق الطیر؛ اثر عطار نیشابوری، در مورد اسطوره ای است که به دنبال کمال مطلوب در قالب ققنوس می گردد و پس از طی راهی طولانی، اسطوره کمال را در نیستی می یابد و خود، تبدیل به ققنوس می شود.

نوازندگانی چون ارغوان منتظری (فلوت)، حسام صدفی نژاد (ابوا)، داریوش بیژنی (کلارینت)، میلاد عباسی (فرنچ  هورن)، مهسا خطیب زاده (ترومپت)، سپهر عباسی (ترومبون)، فرزان زاهدمنش (ویولن)، کیوان دباغی (ویولا) و بهرنگ معتمدی (ویولنسل) در این آلبوم، ارشک عزیزی که نوازندگی ساز پیانو را برعهده داشته است، همراهی کرده اند.

در بیوگرافی ارشک عزیزی آمده است: « وی متولد مهر 1364 در تهران و فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه هنر تهران است. دوره کامل آهنگسازی را در کنسرواتوار سانفرانسیسکو نزد پروفسور گرینبرگ به صورت آنلاین گذرانده است. وی پیانو را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کرده اما به نوازندگی بیش از 14 ساز دیگر هم آشنایی دارد.

گفتنی ست، ساخت موسیقی برای چندین فیلم بلند و کوتاه، سریال، انیمیشن و نمایش نیز در کارنامه هنری ارشک عزیزی که آثارش عمدتا در فضای کلاسیک معاصر هستند، دیده می شود».

*لطفا جهت حمایت از صاحب اثر، آلبوم «در روز بی نهایت» را به صورت اورجینال تهیه کنید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005