«از نهان تا بیکران»؛ اولین آلبوم نیلوفر محبی با محوریت تک نوازی ویولن

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 10 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ نسترن قلی پور: آلبوم «از نهان تا بیکران» نیلوفر محبی با محوریت تک نوازی ساز ویولن به همت شرکت ترانه شرقی منتشر شد.

این آلبوم 8 قطعه به نام های «آبی نهان»، «تهران مود»، «نیلی»، «چوبی»، «مستور»، «لیبرتانگو»، «زمزمه با او» و «بیکران» دارد.

 آهنگسازی و تنظیم کنندگی اکثر قطعات بر عهده صاحب اثر که خود نوازندگی ساز عود، سولیست ویولن و وکال را نیز انجام داده، بوده و مابقی آن برعهده سید بهنام ابطحی، استور پیاتزولا و میثم مروستی بوده است.

همچنین، فرشاد حسامی و حمید آداب وظیفه میکس و مسترینگ قطعات آلبوم «از نهان تا بیکران» را برعهده داشته اند.

سامان صمیمی (نوازنده ساز ویولن)، پدرام فریوسفی (ویولن و ویولا)، بهنام ابوالقاسم (پیانو)، عادل روح نواز (گیتار الکتریک قطعه آبی نهان)، میثم مروستی (ویولن، ویولا و نوازنده مهمان دونوازی قطعات چوبی و لیبرتانگو) هستند که نیلوفر محبی را در آلبوم فوق همراهی کرده اند.

ضبط تمامی قطعات در استودیوهای دیلمان، پاپ، کرگدن و سرنا با نظارت میثم مروستی صورت گرفته است.

گفتنی ست، فضای آلبوم «از نهان تا بیکران» که طرح آن برپایه تک نوازی ویولن، آهنگسازی، تنظیم و اجرا شده، الکترونیک ـ پاپ است که کاملا با رشته تحصیلی صاحب اثر متفاوت و مغایر با ژانر موسیقی بوده که وی طی سال ها در آن فعالیت کرده است.

در بیوگرافی نیلوفر محبی آمده است: «وی متولد آبان ماه 1366 در تهران و دارای مدرک کارشناسی هنرهای زیبا (نوازندگی ویولن) است. از سال 1377 با ورود به هنرستان موسیقی، آموزش آکادمیک موسیقی و نوازندگی ویولن را نزد استاد سیاوش ظهیرالدینی آغاز کرد. پس از گذراندن دروس تخصصی زیر نظر اساتید هنرستان همچون مهربانو توفیق، مهرآذین کاراندیش و مینو افتاده، در سال 84 وارد دانشگاه موسیقی شد. او با بهره بردن از محضر اساتیدی چون سهیل دهبستی، سیاوش بیضایی، علی نقی افشارنیا، تقی ضرابی، مسعود ابراهیمی، هومان اسعدی و جاوید مجلسی در سال 88 فارغ التحصیل شد. همچنین، یک دوره مستر کلاس کوتاه در سال 83 در ارمنستان گذرانده است.

اولین تجربه و حضور جدی او بر روی صحنه در سال 78 و در جشنواره موسیقی فجر بود که در آن سال در گروه سنی خود موفق به کسب جایزه و رتبه شد.

از جمله فعالیت های نیلوفر محبی می توان به نوازندگی در ارکستر فیلارمونیک تهران (مایستر ویولن دو)، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر صدا و سیما، ارکستر نیاوران، ارکستر وزیری، ارکستر فرهنگسرای بهمن، ارکستر شهرداری تهران، ارکستر ملی ایران، کوارتت نواک و همکاری با رهبران برجسته ای همچون لوریس چکنواریان، علی رهبری، منوچهر صهبایی، نادر مشایخی، شهرداد روحانی، درک گلیسون، نازنین آقاجانی و همچنین سولیست برجسته ژاپنی نوریکو اوکاوا به همراه ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران و اجراهای متعدد داخل و خارج کشور و نیز ساخت موسیقی برای فیلم «ماسو» به کارگردانی اصغر محبی اشاره کرد».

 

                               

*لطفا جهت حمایت از صاحب اثر، آلبوم «از نهان تا بیکران» را به صورت اورجینال تهیه کنید.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005