ساخت مستند زندگی «پاواروتی» توسط دو کمپانی بزرگ آمریکایی

« بازگشت به لیست | جمعه 12 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شیما مقامی: مستند زندگی «لوچیانو پاواروتی» خواننده ارزشمند اپرا توسط دو کمپانی بزرگ آمریکایی ساخته خواهد شد.

اسکرین دیلی طی خبری در این باره نوشت: دو کمپانی «ایمجین انترتینمنت» (با شراکت ران هاوارد و برایان گریزر) و «وایت هُرس پیکچرز» (نایجل سینکلر و گای ایست) که پیش از این در ساخت فیلم «بیتلز: هشت روز در هفته - روزهای تور» با یکدیگر همکاری داشته اند، در تازه ترین اقدام خود، فیلم مستندی از زندگی پاواروتی، این ستاره بی بدیل اپرا را خواهند ساخت و به این منظور رضایت بنیاد پاواروتی، یونیورسال موزیک کلاسیکس و دِکا رکوردز نیز جلب شده است.

ران هاروارد در مقام کارگردان، برای به تصویر کشیدن این مستند از همراهی سینکلر، گریزر، مایکل رزنبرگ و جین الفانت فستا بهره خواهد برد و مارک مونورو نیز به عنوان فیلمنامه نویس با این گروه همکاری خواهد کرد.

«لوچیانو پاواروتی» در 21 اکتبر 1395 میلادی در شهر مودنا واقع در ایتالیا به دنیا آمد. او تنها فرزند خانواده بود و پدرش به شغل نانوایی مشغول بود و گاهی نیز به عنوان یک خواننده آماتور اپرا در گروه های موسیقی شرکت می کرد.  لوچیانو در کودکی بیش از موسیقی، به ورزش علاقه نشان می داد و عضو تیم فوتبال شهر بود تا این که برای اولین بار در گروه کر مودنا به همراه پدرش آواز خواند و این اتفاق، مسیر تازه ای به سمت زندگی او باز کرد.

 پس از آن که گروه کر «مردان روسینی» در یک رقابت بین‌ المللی موفق به کسب جایزه شد، وی تصمیم گرفت تمام وقت خود را صرف موسیقی کند و برای اولین بار در مقام یک خواننده اپرا در نقش «رودولفو» در «لابوهمی» اثر پوچینی اجرای موفق خود را تجربه کرد.

تصمیم وی برای برگزاری کنسرت و اپرا در خارج از ایتالیا، او را راهی شهرهای آمستردام، وین، زوریخ و لندن کرد و سرانجام در سال 1965 به آمریکا سفر کرد و توانست در جام جهانی 1990 اجرای خاطره انگیزی را در کارنامه هنری خود ثبت کند.

پاواروتی که برنامه های متعدد و موفقی را از خود به یادگار گذاشته و همواره اجراهای پرقدرت او در فضاهای باز، در ذهن علاقمندان به موسیقی ماندگار است، در سن 71 سالگی، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان لوزالمعده دار فانی را وداع گفت و ششم سپتامبر 2007 در زادگاهش به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005