اجرای قطعات آلبوم «فروغ» علیرضا قربانی در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | جمعه 12 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سیامک اردستانی: علیرضا قربانی که به تازگی آلبوم «فروغ» را منتشر کرده، طی روزهای 18 و 19 خرداد در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

اکثر بلیت های این کنسرت که قرار است، هر شب طی دو سانس در ساعت های 18 و 21:30 برگزار شود، فروخته شده و علاقمندان می توانند تنها برای خرید بلیت سانس دوم اجراها از طریق سایت ایران کنسرت اقدام کنند.

در این اجرا سامان صمیمی (به عنوان نوازنده کمانچه)، نیلوفر محبی و محسن عبادی (ویلن)، پریسا پیرزاده (ویولا)، ماکان خوی نژاد (ویولنسل)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، میلاد محمدی (تار)، پویا سرایی (سنتور)، زکریا یوسفی و بهتاش ابوالقاسم (سازهای کوبه ای) هنرنمایی می کنند.

گفتنی ست، آلبوم «فروغ» دارای 10 قطعه به نام های «عاشقانه»، «میخانه درافتاده»، «مستانه می ‌گریزی»، «اشک»، «شهره شهر»، «خرقه رقصان»، «جام صبوحی»، «سجده عقل»، «تا بیکران» و «فروغ» به آهنگسازی سامان صمیمی است که اشعار آن از بین سروده های فروغ فرخزاد، مولانا، علیرضا کلیایی و مسعود کلانتری انتخاب شده است.

علیرضا قربانی طی یادداشتی در آلبوم خود نوشته است: «آنچه فروغ فرخزاد را همانند نامش درخشان می ‌سازد، پیوند مناسبی ست که بین ادبیات کهن و شعر معاصر برقرار کرده است. بیان احساساتش به ما نزدیکتر است اما اصالت و هویت خود را حفظ کرده است. چیزی که شاید این روز‌ها ما نیز در موسیقی درحال تجربه آن هستیم، رسیدن به زبانی تازه با حفظ مفاهیم غنی موسیقی ایرانی برای روایت داستانی که هر زمان، دغدغه مشترک بشر بوده. چنانکه حضرت حافظ می‌ فرماید: «یک قصه نیست غم عشق و این عجب / کز هر زبان که می‌شنوم نامکرر است»

لازم به یادآوری ست، علیرضا قربانی سال گذشته نیز در شب های ماه مبارک رمضان آلبوم «دخت پری وار» را با آهنگسازی مهیار علیزاده برای طرفدارانش به روی صحنه برد.  

* عکس: هومن عسکریان

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005