متن ترانه را بخوانید و دانلود کنید:

انتشار «روح»؛ اثر متفاوت محمد قلی پور در قرار سه شنبه ها

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 16 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مائده ساجدی: محمد قلی پور تک قطعه «روح» را طبق قرار سه شنبه ها با طرفدارانش، با همکاری کمپانی موزیک لند منتشر کرد.

ترانه این قطعه از بین سروده های معصومه رضایی زاده انتخاب شده و احسان احمدی مسئولیت ساخت موسیقی، میکس و مسترینگ آن را بر عهده داشته است.

همچنین امید حجت به عنوان نوازنده گیتار آگوستیک و گیتار الکتریک در این اثر با گروه سازنده تک قطعه «روح» همکاری داشته و عکاسی و طراحی کاور را نیز هادی علیزاده انجام داده است.

محمد قلی پور طی گفتگویی کوتاه درباره تفاوت اثر تازه اش توضیح داد: «با توجه به این که اکثر قطعاتی که اخیرا با صدای من منتشر شده اند، همگی آثاری انرژیک بودند، برای احترام به نظر مخاطبینی که کارهای با حال و هوایی جز این را می پسندند، برای قطعه «روح» فضایی کاملا احساسی، عاشقانه و آرام در نظر گرفتیم. پس از تجربه موفق تک قطعه «تو می رفتی» به جرات می توانم بگویم که «روح»، یکی از بهترین آثار من در ژانر عاشقانه ست که از همان لحظه اول توانستم با آن ارتباط حسی و عاطفی خوبی برقرار کنم و امیدوارم مخاطب نیز به همین اندازه، پس از شنیدن، درگیر فضا و تصویرهای شود».  

وی افزود: «اکثر مردم از کلمه «روح» یا حس غمگینی در ذهن دارند و یا دلهره و ترس! . . . شاید بیشترین دلیلم انتخاب این نام، خاص بودن و تکرار آن در ابیات شعر بود. در این ترانه، شاید بخشی از وجودم را گنجاندم و آن را با تمام احساسم اجرا کردم و سعی شد فضایی عاشقانه برای مخاطب ترسیم شود و صحه گذاشتن بر این باور که شاید همیشه عشق های واقعی به وصال منتهی نشوند اما بی شک تا ابد در قلب هایشان به ماندگار می ماند و تاکید بر این مساله که نباید واژه روح همیشه تداعی کننده ترس یا غم باشد بلکه گاهی اوقات این روحِ یک عشق است که قلب انسان ها را آرام می کند».

ایشان با اشاره به شرایط و مشکلات حاضر در عرصه موسیقی، ضمن ارزیابی استقبال از این اثر گفت: «متاسفانه شرایط بازار موسیقی این روزها کاملا مشخص است و همگی به خوبی می دانیم با وجود تمام مشکلات، نابسامانی و حتی مافیایی که به راحت اجازه ورود خواننده ها را با مارکت نمی دهند، چقدر کار کردن در زمینه موسیقی سخت است اما با وجود همه این تفاسیر، من فکر می کنم این اثر از هر لحاظ به خصوص کیفیت و محتوا تک قطعه خوبی محسوب می شود و امیدوارم علاقمندان نیز پس از شنیدن، همین نظر را داشته باشند و «روح» با اقبال خوبی مواجه شود».

وی در پایان با اشاره به برنامه ای که برای سال جاری درنظر گرفته ست، اظهار داشت: «تقریبا یک ماه از عقد قرارداد با کمپانی موزیک لند گذشته است و آغاز این همکاری، به ساخت چند اثر با همکاری احسان احمدی عزیز و سرکار خانم معصومه رضایی زاده به ترتیب به عنوان آهنگساز و ترانه سرا منجر شده است که «روح» دومین اثر مشترک ما محسوب می شود. همچنین چند اجرای ارگانی در پیش دارم و خودم را برای کنسرت در تهران و شهرستان ها نیز آماده می کنم. اتفاقات خوبی در راه است و سعی دارم چون سال های گذشته، با قدرت مسیرم را ادامه دهم و ممنون و مدیون محبت مخاطبینی هستم که هر روز با پیام های دلگرم کننده شان، برای رسیدن به هدف مصمم ترم می کنند و امیدوارم صدای من سهمی در ترسیم خاطرات زندگی شان داشته باشد».

 

* در ادامه می توانید متن ترانه تک قطعه «روح» را بخوانید و آن را دانلود کنید:

 

تو میری اما این رفتن/ که اسمش بی وفایی نیست

یه وقتایی جدا بودن/ به معنای جدایی نیست

تو احساسی به من دادی/ که تا زندم به یاد دارم

همیشه روح تو اینجاست/ به روحم اعتقاد دارم

خودم می دونم آسون نیست/ که با یه خاطره سر کرد

ولی دست تو یا من نیست/ باید تقدیر و باور کرد

برو عشقم نترس از دور/ هوای قلبتو دارم

تو تنها میری اما من/ تو رو تنها نمی ذارم

گمونت کل این مدت/  با جسمت زندگی کردم

که حالا اینقده راحت/ از احساس تو برگردم

نه جونم سرنوشت من/ به احساست گره خورده

به حرفم می رسی آخر/ حالا تو زنده، من مرده

خودم می دونم آسون نیست. . .

 

 


 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005