به کارگردانی «وحید بیطرفان» و تهیه کنندگی «کرامت پورشهسواری»

«دانیال شهرتی» و ساخت موسیقی مینی سریال «تلاطم» در استودیو روندو

« بازگشت به لیست | جمعه 19 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: موسیقی متن مینی سریال «تلاطم» به کارگردانی وحید بیطرفان توسط دانیال شهرتی در استودیو روندو در حال ساخت است.

این سریال که کرامت پورشهسواری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد، با هنرمندی بازیگرانی همچون مجید واشقانی، زهرا اویسی، بیتا خردمند، شیوا خسرومهر، حشمت آرمیده، جلیل فرجاد، زهرا سعیدی، محمود مقامی، ساغر عزیزی و مهوش صبر کن، به زودی در 7 قسمت از رسانه ملی  پخش خواهد شد.

دانیال شهرتی طی گفتگویی کوتاه درباره موسیقی «تلاطم» توضیح داد: «من و کارگردان این سریال سعی کردیم برای آن موسیقی ای بسازیم که دارای شخصیت باشد تا خاص و منحصر به فرد به گوش برسد. تيتراژ ابتدایی سريال، موسيقي بي كلام ست و بايد گویای فضاي داستان و صحنه هاي پر تلاطم و در عين حال احساسى آن باشد. برای تیتراژ پایانی نیز قطعه با کلامی در نظر گرفته شده که مهشاد عرب ترانه آن را سروده است. من زمان بسیار كمي برای نوشتن و ساختن موسیقی «تلاطم» داشتم با این حال نمی خواستم موسیقی ای معمولی باشد لذا تمام تلاشم را کردم که با وجود محدودیت زمان، اثری بسازم که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد».

وی ادامه داد: «ما چندين موتيف داخل سريال داريم كه هر كدام به تنهايي يک تک قطعه خوب محسوب می شوند. در این اثر آناهیتا ایزدی پارسا (به عنوان نوازنده ویولنسل)، فرژام ملکی (ویولن، ویولن آلتو و کمانچه) در کنار من که نوازندگی پیانو، فلوت و دف را بر عهده داشته ام، هنرنمایی کرده اند و اجرای آوا نیز بر عهده شویراد بوده است.

این آهنگساز درباره مهمترین تفاوت ساخت موسیقی متن با موسیقی برای یک قطعه اظهار داشت: «در تك قطعه، خواننده و ترانه حس كار را بيان مي كنند ولي در موسيقي سريال، شما بايد با ساز و نت و با توجه به داستان، موسيقي را بنويسيد و اين بار اين نت ها هستند كه بجاي خواننده حرف مي زنند و ديالوگ و بازي و احساس بازيگران نیز در حکم ترانه هستند و بار اصلی تمام این جریان در موسیقی متن بر دوش آهنگساز است».

او اضافه کرد: «بی شك يكي از اصلي ترين و تاثير گذارترين عوامل يك فيلم يا سريال، موسيقي آن كه مي تواند تاثیرگذاری صحنه ها را در سريال دوچندان کند. حتي در معدود فيلم هایی كه در آن از هيچ نوع موسيقي استفاده نشده، خود فیلمنامه داراي يك نوع ريتم و موسيقي ست که مخاطب را جذب می کند».

شهرتی در پایان با ابراز نظر مساعد خود به عنوان یک بیننده درباره «تلاطم» گفت: «شخصا داستان این سریال را پسندیدم و در بعضی از صحنه ها، آن قدر بازیگران تاثیرگذار بازی کرده اند که در زمان ساخت موسیقی آن ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودم. تدوین، کارگردانی، رنگ و نور بی نظیر در این سریال، از دیگر نکات مثبتی ست که کمتر در دیگر تولیدات رسانه ملی دیده ام که همگی نقطه قوت محسوب می شود».

لازم به ذکر است، به زودی دومین آلبوم باکلام دانیال شهرتی با نام «امشب» به خوانندگی و آهنگسازی و نوازندگی وی در قالب 9 قطعه به نام های «بوی گندم»، «هیچ مگو»، «چشمای شرقیت»، «عصر پاییز»، «امشب»، «شانس»، «هذیون»، «فوق العاده» و «بی حوصله» با ترانه هایی از مهشاد و مهدیه عرب، مرجان زنگنه و مولانا را در آستانه انتشار دارد.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005