روزنامه نیویورک تایمز عنوان کرد:

«شهر خاموش» کیهان کلهر؛ یکی از 5 قطعه برتر موسیقی و سیاست در جهان

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 23 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهاب آقاجانی: «شهر خاموش» اثر کیهان کلهر جز 5 قطعه مهم سیاسی ـ اجتماعی جهان قرار گرفت.

قطعه «شهر خاموش» با نگاهی به بمباران شیمیایی حلبچه از آلبومی به همین نام، اثر کیهان کلهر توسط روزنامه نیویورک تایمز به عنوان 5 قطعه مهم موسیقی در جهان با هدف و رویکرد سیاسی ـ اجتماعی انتخاب شد.

«شهر خاموش» آلبوم بی کلام کیهان کلهر ضمن همکاری با «بروکلین رایدر» رهبر کوارتت زهی آمریکایی است که با جای دادن قطعاتی در سبک های موسیقی کلاسیک و خاورمیانه ای به مدت 53 دقیقه در اسفند سال 1387 برابر با سپتامبر 2008 توسط انتشارات موسیقی ورلد ویلج موزیک و آوای خورشید به ترتیب در سطح بین المللی و سطح ایران منتشر شد و قطعه «شهر خاموش» به عنوان هسته مرکزی این اثر، قطعه ای 30 دقیقه ای است که در همان زمان، توانست نظر و دیدگاه های مثبت منتقدین را به سوی خود جلب کند.

نیویورک تایمز  که امروز این قطعه را در لیست پنج اثر برتر سیاسی ـ اجتماعی جهان قرار داده است، پیش از این و در زمان انتشار آلبوم «شهر خاموش» نیز این مجموعه را ستودنی عنوان کرده و با شعار «عبور کرده از منشور موسیقی خاورمیانه» از آن نام برده بود.

همچنین آل میوزیک ترکیب نوای کوارتت نوازی «بروکلین رایدر» با پیچیدگی های ملودی کیهان کلهر را مسحورکننده خوانده بود و مجله موسیقی سانگ لاینز آن را به عنوان بهترین آلبوم بی کلام در سال 2008 معرفی کرده بود.

لازم به یادآوری ست، «شهر خاموش» در جدول بهترین آلبوم های کلاسیک متقاطع بیلبورد نیز به جایگاه هجدهم دست یافت.

گفتنی ست، قطعات «کوتای جنگ سرد» اثر ون کلیبورن، «مرثیه ای پس از جنگ» بنجامین بریتن،  «سقوط دیوار برلین» لئونارد برنشتین، «حریق بزرگ خاورمیانه» دنیل برن بویم و ادوارد سعید دیگر قطعات تاثیرگذاری هستند که توسط این روزنامه معتبر انتخاب شده اند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005