فراخوان جذب نوازنده در پروژه «نغمه در دوردست ها» منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 30 خرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصى سل.نيوز/ ياسمين بختيارى: فراخوان جذب نوازنده به منظور حضور در پروژه موسیقایی «نغمه در دوردست ها» با هدف برگزاری کنسرت رایگان در روستاها و مناطق محروم منتشر شد.

در این ایده که برای اولین در کشور به اجرا خواهد رسید، از نوازندگان علاقمند دعوت شده تا با حضور در این پروژه، در کنسرت هایی که قرار است از این پس در نقاط دور افتاده، روستاها و مناطق محروم به صورت رایگان برگزار شوند، به هنرنمایی بپردازند.

«ابوالفضل محمد قلى» به عنوان ایده پرداز و مجری این پروژه، طی گفتگوی اختصاصی با سل.نیوز درباره «نغمه در دوردست ها» توضیح داد: «خوشبختانه پس از مدت ها توانستم این ایده را به مرحله اجرا برسانم و هدف از برگزاری کنسرت ها این است، هموطنانی که در نقاط دوردست زندگی می کنند، بدون صرف هزینه بتوانند به تماشای موسیقی زنده بنشینند و از آن لذت ببرند».

وی که خود نوازنده سازهای کوبه ای و سرپرست گروه موسیقی «نی کوبه» است، در این باره افزود: «تصمیم داریم بخشی از اجراها به صورت بی کلام و بخشی دیگر شامل آواز و تصنیف شود اما به جهت این که متاسفانه هیچ پشتیبان و حامی مالی نداریم و تمامی هزینه ها متوجه خودمان است، از نوازندگان علاقمندی که تمایل به انجام این عمل انسان دوستانه دارند، دعوت کرده ایم تا به این پروژه بپیوندند و به این منظور شماره تماس  09194979739 را  برای هماهنگی در اختیار هنرمندان قرار داده ایم».

ایشان در پایان اضافه کرد: «ما به تفاوت زبان و موسیقی در هر منطقه و علاقه مردم به موسیقی های بومی نیز در این پروژه توجه داشته ایم و سعی داریم با توجه به این اصل، از نوازنده های علاقمند در هر منطقه نیز دعوت به همکاری کنیم اما با توجه به این که گاهی با عدم حمایت مسئولین در برخی از نقاط مواجه هستیم، برنامه ریزی ها را طبق توافق با فرمانداری یا شهرداری هر منطقه انجام خواهیم داد. همچنین براى مجوز اجرا در هر استان به صورت جداگانه اقدام کرده ایم که پس از مشخص شدن تاریخ کنسرت ها، اعلام خواهند شد و امیدوارم در کنار حمایت هنرمندان، ارگان های ذیربط نیز همکاری لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم به هدفمان برسیم».

گفتنی ست، ابوالفضل محمدقلی که بجز فعالیت در رشته موسیقی، در زمینه نمایش و عکاسی نیز فعالیت جدی دارد، هنر را از 5 سال پیش با آموزش سازهای کوبه ای نزد استاد ایثار یاور آغاز می کند و از 3 سال گذشته با پایه ریزی گروه «نی کوبه» که شامل 31 نوازنده کوبه ای و نی در ترکیبی بدیع است، فعالیت های خود را در عرصه موسیقی به شکلی کاملا حرفه ای دنبال می کند. وی با این گروه اولین بار در اسفند سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته و این روزها در حال تمرین برای اجرای کنسرت تازه ای در پایتخت است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005