«احسان جوادی» (خواننده و آهنگساز) عنوان کرد:

آثارم روایتگر احساسم در روزمره های زندگی ام نیستند!

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 27 تير 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )

اختصاصی سل.نیوز/ تنظیم: لیا شیرازی: احسان جوادی که به تازگی تک قطعه موفق «دوسم نداشتی» را منتشر کرده است، از انتشار زودهنگام چند اثر دیگر طی ماه های آتی خبر داد.

«احسان جوادی» متولد 29 آذر 65، از 6 سالگی موسیقی را با آموزش ساز ضرب آغاز می کند و در حال حاضر سازهای کوبه ای را به صورت حرفه ای می نوازد. در همان زمان، قطعه ای کودکانه به آهنگسازی سعید محمدی مطلق را با همکاری وزارت آموزش و پرورش می خواند که در مدارس مختلف اجرا می شود. خانواده با حمایت معنوی از علاقه و استعداد وی در زمینه موسیقی، مسیر را برای قدم گذاشتن وی در این هنر هموار می کنند.

در سن 18 سالگی، حین آموزش سلفژ، کلاس های آهنگسازی را نیز نزد استاد شمس پشت سر می گذارد و در حال حاضر به جز فعالیت جدی در آهنگسازی و بخصوص میکس و مسترینگ که همکاری او را با خواننده های بزرگی در کارنامه هنری اش به ثبت رسانده، خوانندگی را هم به طور جدی دنبال می کند. او تا به امروز 15 اثر در ژانرهای مختلف منتشر کرده که غالبا با اقبال مواجه شده اند. 

احسان جوادی طی گفتگویی اختصاصی با اشاره به استقبال از تک قطعه «دوسم نداشتی» به عنوان آخرین اثر منتشر شده اش، گفت: «حدود دو سالی بود که از خوانندگی فاصله گرفته بودم و سعی داشتم در این مدت در زمینه میکس و مسترینگ و تنظیم کنندگی فعالیت جدی تری داشته باشم و به آموخته هایم اضافه کنم و حالا که دوباره به سمت خوانندگی بازگشته ام، برای این اتفاق، برنامه ریزی منظمی دارم و تصمیم گرفته ام حداقل هر ماه یک قطعه قابل قبول منتشر کنم. همچنین مشغول فیلمبرداری ساخت ویدئو برای چند اثر هستیم تا ارتباطم با مخاطب نه تنها به صورت سمعی بلکه به صورت بصری نیز بیشتر شود. برای داستان هر موزیک ویدئو فکر شده و امیدوارم مورد پسند مخاطب قرار بگیرند و همگی پس از کسب مجوز به ترتیب منتشر می شوند. احتمال می دهم بیش از سه قطعه را به صورت ویدئو منتشر کنم که این بستگی به علاقه هنردوستان و بازخوردی دارد که پس از انتشار هر اثر از هوادارانم می گیرم».

ایشان ضمن توضیح این مساله که اکثر خواننده ها علاقمندند برای مدتی با تیم خاصی همکاری داشته باشند، تصریح کرد: «شاید داشتن یک تیم ثابت باعث شناخت از طرز فکر و قابلیت ها هنری یکدیگر شود اما همیشه خطر تکراری شدن آثار نیز وجود دارد. من به شخصه ترجیح می دهم در هر مقطع و برای هر اثری با گروهی همکاری کنم که در ساخت آن قطعه، بیشترین تاثیر مثبت را خواهند داشت و این فارغ از اسم و رسم هاست چون نتیجه نهایی کار برایم اهمیت زیادی دارد. البته همه این ها به نوع تفکر و اندیشه خواننده برمی گردد. به طور مثال من دوستانی را می شناسم که روزمره خود را تالیف یا اجرا می کنند اما برای من هیچ وقت این طور نبوده است. هرگز سلیقه شخصی و حس مقطعی ام را در زمان انتخاب آثارم دخیل نمی کنم بلکه فارغ از حس های درونی ام، هر زمان که احساس می کنم یک ملودی یا ترانه «آن» لازم را دارد، اجرایش می کنم و ارتباط برقرار کردنم با یک ترانه یا ملودی، به لحظه های زندگی ام وابستگی مستقیم و الزامی ندارد. معمولا اول ملودی را می سازم و سپس آن را به ترانه سرا تحویل می دهم و اکثرا خط ذهنی ام را در اختیار ایشان می گذارم تا بتوانیم ترانه و موسیقی را هم مسیر کنیم و بهترین نتیجه گیری را داشته باشیم».

وی اضافه کرد: «هیچ وقت در زندگی ام به این شکل نبوده که یک روز را به ساخت ملودی اختصاص بدهم و آن قدر فکر کنم تا بلکه چیزی به ذهنم برسد. همیشه این ملودی ها هستند که به سراغم می آیند و زمان خاصی هم ندارد. مشغول تنظیم که می شوم، واژه ها هم یکی یکی روی ملودی می نشینند و از نظم آن ها، به داستانی می رسم که با انتقالش به ترانه سرا، می توانیم در نهایت صاحب یک اثر با احساس که دارای بیان روایی ست، شویم و فکر می کنم این قبیل آثار، همیشه مخاطبین خاص خود را دارند. از طرف دیگر، برای انتشار قطعاتم برنامه ریزی دارم تا بتوانم همه نوع مخاطبی را جذب کنم، مثلا بعضی به آثار اسلو علاقه دارند و بعضی دیگر فقط قطعات مثبت یا پرانرژی را گوش می کنند. بهتر است برای همه سلیقه ها اثری در کارنامه هنری داشته باشیم. البته این نکته را هم اضافه کنم که با توجه به تصمیم جدی که برای ادامه مسیر خوانندگی گرفته ام، قصد دارم از ملودی و تنظیم دیگر دوستان هنرمند نیز استفاده کنم تا احساس های تازه ای به آثارم اضافه شوند. به علاوه این که در زمان گرفتن وکال، نظرهای دقیقتری روی کار داده می شود و نتیجه بهتری خواهیم داشت».  

احسان جوادی درباره تاثیر مثبت آشنایی خواننده با سازبندی و میکس اظهار داشت: «با نگاهی به آثار اکثر خواننده هایی که موفق شده اند، درمی یابیم غالبا از آهنگسازی به خوانندگی رسیده اند در نتیجه با توجه به شناختی که از قابلیت های خود داشته و حساسیتی که روی موسیقی و میکس نهایی یک اثر دارند، سخت تر از دیگران برای انتشار آن تصمیم می گیرند و در انتها نیز قطعه ای ارزشمند ارائه می دهند. البته این را هم اضافه کنم که این مساله عمومیت ندارد و هستند خواننده های صرفی که به علت سلیقه و شناخت درستی که از مخاطب دارند، آثار زیبایی منتشر می کنند و نبض بازار را در دست دارند».

وی ادامه داد: «زمانی که میکس و مسترینگ را به صورت حرفه ای شروع کردم، کمتر کسی در این زمینه فعالیت جدی داشت و اکثر قطعات تنها توسط چند نفر، نهایی می شدند. کم کم این مقوله به عنوان یکی از بخش های مهم یک قطعه شناخته و جدی گرفته شد. از آن جایی که در این زمینه کلاس آموزشی خاصی وجود نداشت، با تلاش زیاد و آزمون و خطا و مطالعه این مبحث را به طور جدی آموختم و همکاری با خواننده های مختلف هم به آموخته هایم اضافه کرد. البته هنوز هم خیلی ها به اشتباه فکر می کنند با میکس و مسترینگ قرار است اتفاق خاصی شبیه معجزه در کار پیش بیاید اما به هر حال، تعداد کسانی که به صورت حرفه ای این شاخه را دنبال می کنند، بیشتر شده و در نتیجه خروجی آثار موسیقی نیز به مراتب با کیفیت تر شده است».     

خواننده تک قطعه «روز عشق» در پایان با تاکید بر اهمیت نقش تبلیغات در شنیده شدن یک اثر گفت: «با توجه به شرایطی که برای جامعه موسیقی پیش آمده و خواننده ها مجبور به انتشار آثار خود در انبوهی از قطعات، به شیوه های مشخص هستند لذا تبلیغات، بیشترین تاثیر را در به گوش مخاطب رسیدن یک قطعه دارد. به نظرم یکی از مهمترین راه ها که در کنار پخش خوب کمک می کند تا یک اثر به جایگاه اصلی اش برسد، داشتن یک برنامه منظم کاری ست. شخصا از آن جایی که موسیقی برای من شغل و راه امرار معاش محسوب می شود، گهگاه درگیر کارهای دیگری می شدم و زمان انتشار آثاری که می خواندم، با فاصله همراه می شد اما برای سال جدید، برنامه ریزی کاملا مشخصی دارم و تمام تلاشم را خواهم کرد که در عرصه خوانندگی نیز بتوانم به جایگاه خوبی دست پیدا کنم».

 

 

 

ارسال نظر
نیما احمدی : نظر
6 0
خوندم عالی بود
abdollah : نظر
1 1
عالی داداش
یکیکیکی : بنبممب
0 0
احسان جوادی برادر استاد ما عرفان جوادی هستش
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005