دوره جدید کارگاه ترانه «مهشاد عرب» کار خود را آغاز کرد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 1 مرداد 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: دوره جدید کارگاه ترانه «مهشاد عرب» از امروز به شیوه غیرحضوری با همراهی هنرجویان ساکن تهران و دیگر شهرها آغاز به کار کرد.

مهشاد عرب که به تازگی تک قطعه موفق «هر بار این درو» ماکان بند با ترانه ای از سروده های وی، منتشر شده است، دوره جدید کارگاه ترانه خود را به منظور فراهم کردن شرایط بهتر یادگیری و حضور هنرآموزان از سراسر کشور، در تلگرام و به صورت آموزش از راه دور برگزار می کند.

در دوره مبتدی این کارگاه، نکاتی همچون تقطيع هجايى، صنايع ادبى، قالب ها، آشنایی با عروض و قافیه، اصول و مبانی شعر و ترانه نویسی آموزش داده می شود و افراد برگزیده در صورت تمایل می توانند آموزش ها را در سطح پیشرفته نیز دنبال کنند که شامل نقد و بازنویسی، انجام کارهای گروهی، قواعد سرودن ترانه بر روی ملودی و آشنایی با ریتم، بازاریابی و ورود به مارکت موسیقی و . . . است.

همچنین جلسات حضوری که در فضای استودیو و با حضور هنرمندان عرصه موسیقی برگزار می شود، به بازدهی هر چه بهتر هنرجویان و آشنایی با فضای حرفه ای این هنر کمک خواهد کرد.  

لازم به ذکر است، مهلت ثبت نام در این کارگاه تا 25 تیر ماه بوده و از امروز ترانه سرایان جوان می توانند به صورت حرفه ای، قوانین و قواعد درست سرودن ترانه را در کنار مهشاد عرب بیاموزند.

در بیوگرافی این بانوی هنرمند آمده است: «مهشاد عرب فارغ التحصیل رشته علوم اقتصادی، در یک خانواده هنرمند و هنردوست متولد شده است.  از کودکی به شعر، ترانه و موسیقی علاقه بسیاری داشت و از شاگردان برجسته دکتر حسین آهی در حوزه شعر و ادبیات بوده است. وی ترانه سرایی و نویسندگی در مطبوعات را به طور حرفه ای از سال 1381 آغاز کرد و تاکنون بیش از هشتصد آهنگ و ده ها آلبوم با ترانه هایی از وی منتشر شده است.  او سابقه همکاری با بسیاری از خواننده ها و آهنگسازان موسیقی پاپ را در کارنامه هنری خود دارد.
همچنین مهشاد عرب در مجله هایی چون محک ( بین سال های 1382-1381)، ایام (1385-1383)، جامعه کیش (1385-1383)، اتفاق نو(1388-1383)، پیام روز(1385) و اندیشه سبز(1386) با سمت های سردبیر، دبیر تحریریه و نویسنده همکاری داشته است.

گفتنی ست، از سال 1391 تا 1393 با همکاری خواهرش مهدیه عرب جلسات شعر و ترانه خوانی را با عنوان «کافه ترانه» برگزار کرد که خود علاوه بر مدیریت، عهده دار اجرای این جلسات فرهنگی و هنری بوده است و در حال حاضر نیز علاوه بر ترانه سرایی، در چند دانشگاه نیز به تدریس دروس اقتصادی مشغول است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005