گروه «روناک» و اجرای موسیقی محلی و ملل در کنار دریاچه چیتگر

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 16 شهریور 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل نیوز/ روزبه فرهمند: گروه موسیقی «روناک» به سرپرستی، خوانندگی و نوازندگی دف «کیوان علی محمدی» جمعه 17 شهریور اجرای تمدید شده خود را در کنار دریاچه چیتگر به روی صحنه خواهد برد.

این گروه که در قالب جشنواره تابستانی «شب های آرتمیس» که در حاشیه دریاچه خلیج فارس و جنب پروژه تجاری، اداری و تفریحی آرتمیس در تهران از 8 تا 16 شهریور  تحت عنوان «آوازهای ساحلی تهران» برگزار شد، با همکاری شرکت فرهنگی ـ هنری ایران گام، اجرایی را به یاد زنده یاد «محمود جهان» به روی صحنه بردند، پس از استقبال قابل قبول مخاطبین، 17 شهریور در سالن رو  باز آرتمیس در کنار دریاچه چیتگر، بار دیگر با طرفداران موسیقی محلی ـ سنتی دیدار خواهد کرد.   

«بارو بارو» (به زبان لری)، «ایهای گل» (بختیاری)، «نارگیله» (آذری)، «له کولانی» و «هوی نازی» (کردی)، «لیلا درو وا کن» (خراسانی)، «هوای گریه» و «بیقرار» (سنتی)، «چمنی تارا» (بلوچی)، «سیا، سیا ناز داره» و «دریا دریا» (جنوبی)، «حبیبی» (مصری)، «من می توانم» (انگلیسی) قطعاتی هستند که در این کنسرت توسط گروه «روناک» اجرا خواهند شد.

وحید عبداللهی و آرمین شریف پور به عنوان خواننده در بخش ملل و سنتی در کنار این گروه هستند و سیدرضا سجادی (کیبورد و تنظیم کننده قطعات)، کاویان علی محمدی (کمانچه)، حانیه علی محمدی (تار)، هنگامه ترابیان (عود)، آیدین نیکومرام (گیتار باس)، محمدرضا جدی نژاد (گیتار)، ندا رضاییان (دف، نقاره و دهل)، مریم مرزبانی (دف، دایره و نقاره)، علیرضا رحیمی (درام)، ساعی دریس (تومبا)، «میلاد فیحانی (ضرب و تمپو) و حمیدرضا سلیمانی (نی انبان) نیز با نواختن سازهایشان در اجرای «روناک» هنرنمایی می کنند.

کیوان علی محمدی (سرپرست گروه روناک) در سال 1353 در سنندج متولد شد و موسیقی را از کودکی با فراگیری تنبک و سنتور آغاز کرد اما در نهایت دف را به عنوان ساز تخصصی خود برگزید. او تا به امروز در بیش از 15 جشنواره و فستیوال داخلی و خارجی حضور داشته و در کارنامه خود، همراهی کردن با گروه های برجسته ای را به ثبت رسانده است.

ایشان در سال 80 گروه «روناک» را با هدف «اتحاد اقوام ایرانی» و «صلح و دوستی» پایه گذاری کرد و از ابتدا تمرکز خود را بر روی موسیقی نواحی ایران گذاشتند به‌ نحوی ‌که هر کدام از انواع موسیقی نواحی ایران اعم از آهنگ، ساز، گویش و لباس را در اجراهای خود لحاظ کرده اند. نخستین آلبوم این گروه با عنوان «روناک» به تهیه ‌کنندگی صدرالدین حسین‌ خانی منتشر شد و در ادامه دو آلبوم دیگر به نام های «ایران سرزمین من» و «حاجی ‌فیروز» را روانه بازار موسیقی کردند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005