+ گزارش تصویری از تمرین کنسرت

اجرای آثار بزرگان موسیقی توسط ارکستر بزرگ «داتا» در تالار اندیشه

« بازگشت به لیست | دوشنبه 20 شهریور 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: ارکستر بزرگ «داتا» به رهبری امیرحسین طریقت 23 شهریور در تالار اندیشه حوزه هنری از ساعت 18 به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت که قرار است قطعاتی از بزرگان موسیقی ایران از جمله علي تجويدي، استاد حسن كسايي، استاد مصطفي نورياني و . . . اجرا شود، سوگل طهماسبی به عنوان راوی و سینا سازگاری و حمیدرضا یوسفی خوانندگی قطعات را بر عهده دارند.

همچنین در این اجرا نوازندگان مهمانی همچون استاد عبدالله طریقت (ویولن)، شیدا قاضی اصفهانی (نی)، سجاد خانقاهی (سنتور)، بهاره حیدری و مینا احمدی (تار)، نرگس مختاری (عود) مونا لواسانی، مرضیه مزینانی، آذین نصرتی، روژین عدالت، مونا نوری، هلیا محمد ولی (ویولن)، مهدی کلانتری (کنترباس)، میلاد طریقت (پیانو) و رضا طریقت (کمانچه) در کنار اعضای ارکستر داتا ساز می زنند.

امیرحسین طریقت که سرپرستی این ارکستر را بر عهده دارد، خود مدرس تنبک و مولف کتاب «ریتم تصنیف» است و در آلبوم های «شور سرمستان» و «سرآغاز» (آثاری از گروه طریقت)، «جام الست» (اثری از گروه طریقت به خوانندگي حسام الدين سراج)، «نقش خيال» (به خوانندگي همايون شجريان)، «طلسم» (به آهنگسازي كيوان هنرمند) ساز زده و در ساخت موسیقی فیلم های «مستند فرش» و «دشمن + من» و انیمیشن «ماهوری» حضور داشته است.

وی که در کنار رهبری ارکستر بزرگ «داتا»، سرپرستی گروه موسیقی «دانوش» را نیز بر عهده دارد، ابداع کننده ساز کوبه ای «نوبانگ» است.

گفتنی ست، وی در جشنوارهای «شمسه»، «محله» و «جوان» و فستیوال های  Casa asia barcelone 2014 و Folk music festival sardenia 2015 مقام نخست را کسب کرده است.

 

* در ادامه می توانید عکس های تمرین این گروه را از نگاه دوربین «ساجده خارج» ببینید:

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005