آلبوم «سرو بالا» با صدای حسین علیشاپور منتشر شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 26 شهریور 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سامان قهرمان زاده: آلبوم «سرو بالا» به خوانندگی حسین علیشاپور و موسیقی و نوازندگی سنتور محمد عشقی در قالب 10 قطعه منتشر شد.

«مقدمه بیات ترک»، «ساز و آواز درآمد، جامه دران»، «چهار مضراب پروانه وش»، «ساز و آواز (شکسته و فرود)»، «تصنیف»، «تصنیف سرو بالا»، «ساز و آواز»، «ضربی افشاری»، «آواز عراق» و «تصنیف قدیمی» نام قطعات این آلبوم هستند که آزاد میرزاپور (تار)، حمید خوانساری (عود)، میثم ملکی (تار)، المیرا مردانه (کمانچه)، وفا مصباحی (نی)، حسین زمانی (تنبک) و بامداد ملکی (دف و دایره) به عنوان نوازنده در آن هنرنمایی کرده اند.

گفتنی ست، این اثر که توسط حسن عسگری در استودیو پارس صدابرداری، میکس و مسترینگ شده با همکاری موسسه فرهنگی ـ هنری «پرده هنر موسیقی» با مدیریت امیرعباس ستایشگر به علاقمندان عرضه شده است.

حسین علیشاپور متولد 17 خرداد 53 در شیراز به دنیا آمده و از سال 71 همزمان با ورود به دانشگاه، در محضر استاد صدیق تعریف ردیف های موسیقی آوازی را می آموزد.

زنده یاد نورالدین رضوی سروستانی و محسن کرامتی، زنده یاد منوچهر همایون پور و  مرحوم حسین عمومی از دیگر اساتید برجسته ای بودند که وی از آن ها شیوه های آوازی را آموخته است.

نخستین آلبوم با صدای وی در سال 87 با نام «طلیعه» به آهنگسازی احسان عبایی منتشر شد.

او با بزرگانی همچون استاد کیهان کلهر، فرهاد ابراهیم خانی، علی قمصری و . . . نیز در زمینه تولید آلبوم و اجرای کنسرت همکاری داشته است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005