با آهنگسازی «محمدرضا علیقلی»

«رهایی از بهشت» نامزد دریافت بهترین موسیقی متن در جشنواره اسپانیایی شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 27 شهریور 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهروز حیدری: انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» به آهنگسازی محمدرضا علیقلی نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی متن در جشنواره فیمو اسپانیا شد.

این انیمیشن که به ترتیب توسط علی نوری اسکویی و آرش قاسمی کارگردانی و صداگذاری شده است، از 23 سپتامبر (1 مهر) در اسپانیا به روی صحنه خواهد رفت و نتایج داوری نیز 29 سپتامبر اعلام خواهد شد.  

«رهایی از بهشت» که تا به امروز با حضور در جشنواره های مختلف جوایزی همچون تندیس انیمیشن مضمومی از «کن» و بهترین انیمیشن از جشنواره های «سیکاف» کره جنوبی، «لیسبون» پرتغال، فیلم های هنری هنگ کنگ، «اکلید» آمریکا و «آسیا پاسیفیک» استرالیا را کسب کرده، دارای قصه ای جذاب است که زندگی نویسنده داستان های کمیکی را بیان می کند که به بازآفرینی داستان مصورش حول قهرمان زندگی اش می پردازد؛ قهرمانی که زندگی در بهشت را برای یاری مردم رها می کند و از همه داشته هایش برای رسیدن به این هدف کمک می گیرد.

محمدرضا علیقلی که ساخت موسیقی این انیمیشن را بر عهده داشته، متولد سال 1339 در تهران است که از 14 سالگی زیر نظر وانکو نادینف استاد بلغاری خود، نوازندگی ترومبون و آموزش آهنگسازی را آموخت و سرانجام در عرصه حرفه ای ساخت موسیقی فیلم و سریال فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد.

وی موسیقی متن بیش از 140 فیلم و سریال را ضمن همکاری با کارگردان های بنامی همچون رضا میرکریمی، رخشان بنی اعتماد، رسول صدرعاملی، ابوالفضل جلیلی، کیانوش عیاری، علیرضا داوودنژاد، مهدی صباغ زاده و . . . برای فیلم هایی مانند «رهایی»، «بازجویی یک جنایت»، «میلاد»، «بهار»، «پرواز در شب»، «خاک سیمرغ» و . . . . ساخته است و آلبوم های «آوای زمین»، «ماه کولی»، «جزیره قشم»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «با نوای کاروان» را در کارنامه هنری خود دارد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005