آلبوم «وکالیز»؛ منتخبی از آثار کلاسیک با نوازندگی پریسا پیرزاده

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 30 شهریور 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: آلبوم بی کلام «وکالیز» با نوازندگی پریسا پیرزاده شامل منتخبی از آثار کلاسیک منتشر شد.

این آلبوم در قالب 9 قطعه آثاری همچون «زنبور عسل»، «سوییت در سل مینور»، «لیبسلاید»، «وکالیز»، «کاپریس»، «بهار (قسمت اول)»، «تابستان (قسمت سوم)»، «فهرست شیندلر» و «روز تعطیل (قطعه ایرلندی)» را در خود جای داده است، مجموعه ای از آثار بزرگانی همچون فریتز کرایسلر، مکس رگر، فرانس شوبرت، آنتونیو ویوالدی، هنری ویوتم و سرگئی راخمانینوف هستند.

پریسا پیرزاده در این آلبوم نواختن ویولن و ویولا را بر عهده داشته و پوریا پیرزاده به عنوان نوازنده پیانو در کنار او حضور داشته و قطعات این آلبوم را که در استودیو مهر ضبط شده اند را نیز میکس و مسترینگ کرده است.   

پریسا پیرزاده متولد سال 1368 در تهران، ویولن و ویولا را از سن 11 سالگی در هنرستان موسیقی دختران زیر نظر استاد سیاوش ظهیرالدینی فرا گرفت. بعد از اخذ دیپلم از هنرستان موسیقی، در امتحان ارکستر سمفونیک تهران به عنوان نوازنده ویولن قبول شد.

بعد از گرفتن لیسانس وارد دانشگاه هنر تهران شد و مدرک فوق لیسانس موسیقی خود را دریافت کرد. از سن 17 تا 22 سالگی با ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشته و با رهبرانی چون لوریس چکناواریان، نادر مشایخی، منوچهر صهبایی، شهرداد روحانی، علی رهبری و چندین رهبر مهمان خارجی در اجرای کنسرت های متعدد در داخل و خارج کشور همکاری کرده است.

در ضبط چندین آلبوم موسیقی، موسیقی فیلم، سریال نیز با آهنگسازانی چون فردین خلعتبری، مهیار علیزاده، ستار اورکی، نادر مشایخی، مجید انتظامی، علی قمصری، محمد سعید شریفیان، کارن کیهانی، شهرداد روحانی، طهمورس و سهراب پورناظری، احمد پژمان، کریستف رضاعی، فریدون شهبازیان، بردیا کیارس و . . . همچنین در ضبط آلبوم خوانندگانی چون همایون شجریان، علیرضا قربانی، محمد معتمدی، سالار عقیلی، محمد اصفهانی، نیما مسیحا، حمید حامی و . . . به عنوان نوازنده ویولن و ویلا حضور داشته است.

از جمله فعالیت های وی می توان به تک نوازی او با ارکستر سمفونیک تهران، اجرای دوبل کنسرتو اثر مکس بروخ در سال 1391 و همچنین اجرای چندین رسیتال در بخش نوازندگی ویولن و ویولا در بخش موسیقی کلاسیک اشاره کرد.

گفتنی ست، آلبوم «وکالیز» توسط موسسه فرهنگی ـ هنری آهنگ اشتیاق منتشر شده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005