انیمیشن «ناسور» به آهنگسازی فرید سعادتمند وارد شبکه نمایش خانگی شد

« بازگشت به لیست | شنبه 1 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: همزمان با آغاز ماه محرم انیمیشن سینمایی «ناسور» به آهنگسازی فرید سعادتمند توسط شرکت تصویرگستر پاسارگاد وارد شبکه نمایش خانگی شد.

«ناسور» که روایتی ست از حماسه عاشورا که با محوریت انتخاب وقایع، این حادثه عظیم را به تصویر می کشد و به عبارت دیگر راوی جراحتی ست که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده، توسط کیانوش دالوند ساخته و کارگردانی شده است.  

تهیه کنندگی این اثر را محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند به صورت مشترک انجام داده اند و فرید سعادتمند ساخت موسیقی این انیمیشن منحصر به فرد را با همراهی حدود 30 نوازنده که به صورت ارکسترال و آگوستیک در کنار هم ساز زده اند، بر عهده داشته است که با توجه به حجم بالایی که موسیقی در این انیمیشن داشت، توانسته بود تاثیرگذاری تصاویر را چندین برابر کند.

در بیوگرافی این آهنگساز آمده است: فرید سعادتمند، متولد اول اردیبهشت 55 در محله فهادان یزد در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. پدرش، استاد حسین سعادتمند که به موسیقی آوازی ایران تسلط داشت و یکی از مهمترین نوحه خوانان یزد محسوب می شد، اولین مشوق وی برای قدم گذاشتن در مسیر موسیقی بود.

هرچند خوانندگی نقطه‌ شروع كارش در وادی موسیقی بود اما بعدها فراگیری نوازندگی سنتور و تئوری موسیقی زیر نظر مسعود آرامش، مقدمه‌ ورود وی به دنیای آهنگسازی شد. در كنار فعالیت در حیطه موسیقی همزمان در رشته‌ مهندسی معدن فارغ‌ التحصیل شد. نقطه‌ عطف زندگی وی آشنایی با مجید انتظامی بود كه با كوششی استادانه تلاشش را به موسیقی فیلم و آهنگسازی جهت بخشید. وی از محضر اساتید بنام و برجسته دیگری چون فرهاد فخرالدینی، هوشنگ كامكار،حسین دهلوی، امیر معینی، كامبیز روشن روان و لوریس هویان نیز بهره برده است.

وی عضو کانون آهنگسازان خانه سینمای ایران است و در وادی بیكران موسیقی عمده فعالیت وی در زمینه‌ موسیقی اركسترال ایرانی و موسیقی فیلم است. او که تا به امروز مقام های ارزنده ای در جشنواره های مختلف کسب کرده است، موسیقی مشهور سریال «ارمغان تاریکی» و «پروانه» را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :