علیرضا قربانی تیتراژ سریال «عقیق» را اجرا کرد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 3 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرهاد فرحبخش: تیتراژ سریال «عقیق» که به مناسبت ماه محرم ساخته شده، توسط علیرضا قربانی اجرا شد.

ترانه این قطعه را مسعود کلانتری سروده و کارن همایونفر موسیقی آن را ساخته است.

این سریال که همچنان در شهرک غزالی در حال تصویربرداری ست، توسط بهرنگ توفیقی کارگردانی شده و محمدرضا شفیعی نیز تهیه کنندگی آن را بر روی فیلمنامه سعید نعمت الله بر عهده دارد و بازیگرانی همچون شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی و . . . در ایفای نقش کرده اند.

سریال «عقیق» برهه ای از تاریخ معاصر کشور طی سال های 1315 تا 1320 را روایت می کند که به دستور رضاخان با عزاداری ها و تجمعات مذهبی مقابله و برخورد می شد.

گفتنی ست، علیرضا قربانی پیش از اجرای موسیقی تیتراژ این سریال، در تاریخ 23 شهریور آلبوم «فروغ» به آهنگسازی سامان صمیمی را در مرکز همایش های ایثار هتل ثامن در طرقبه خراسان رضوی به روی صحنه برد و فردای آن روز نیز از ساعت 17 در پردیس کتاب مشهد ضمن برگزاری جشن امضاء آخرین آلبوم خود، با طرفدارانش دیدار کرد.

آلبوم «فروغ» که خرداد سال جاری منتشر شد، دارای 10 قطعه به نام های «عاشقانه»، «میخانه در افتاده»، «مستانه می گریزی»، «اشک»، «شهره شهر»، «خرقه رقصان»، «سجده عقل»، «جام صبوحی»، «تا بیکران» و «فروغ» با اشعاری از مولوی، فروغ فرخزاد، مسعود کلانتری، علیرضا کلیایی است.

در بیوگرافی «علیرضا قربانی» آمده است: وی سال 1351 در تهران به دنیا آمد. علاقه‎ وی به فراگیری قرائت قرآن در کودکی، او را بر آن داشت تا نزد استادان بزرگی، به تحصیل این هنر بپردازد. وی از سال 63 به طور جدی به فراگیری ردیف آوازی، تلفیق شعر و موسیقی و زیبایی شناسی در آواز ایران پرداخت. آشنایی و معاشرت با استادانی چون روانشاد «علی تجویدی» و «فرهاد فخرالدینی» دریچه‎های جدیدی از دنیای موسیقی ایران را به رویش گشود. برگزاری کنسرت‎ های موفق و پر بیننده در داخل و خارج از کشور و دریافت جوایز بسیار، نام او را در ردیف یکی از بهترین خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی جای داده است. «کیف انگلیسی»، «شب دهم»، «روشن ‌تر از خاموشی»، «مدار صفر درجه» و «وضعیت سفید» از جمله تیتراژهای سریال های موفقی هستند که علیرضا قربانی اجرای آن ها را بر عهده داشته است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005