انتشار «زم زم عشق» با صدای حسام الدین سراج به مناسبت ماه محرم

« بازگشت به لیست | دوشنبه 3 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فواد راسخ نیا: تک قطعه «زم زم عشق» با صدای حسام الدین سراج به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهداء (ع) با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

محمدعلی بهمنی ترانه این اثر را سروده و ابوالفضل صادقی نژاد نیز ساخت ملودی آن را بر عهده داشته است. همچنین سید محمد میرزمانی به عنوان تنظیم کننده در این قطعه هنرنمایی کرده است.

حسام الدین سراج پیش از این، تک قطعه «آذر عشق» را در آستانه تشییع پیکر شهید سرافراز مدافع حرم «محسن حججی» اجرا کرده بود.

این قطعه با مشارکت دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما، موسسه هنرمندان پیشکسوت و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی ترانه ای از حسین معلم به تهیه کنندگی ایوب صادقی نژاد ساخته شده که آهنگسازی و تنظیم کنندگی آن را به ترتیب ابوالفضل صادقی نژاد و غلامرضا صادقی برعهده داشته اند.

گفتنی ست، امین غفاری، علیرضا دریایی و آتنا اشتیاقی نیز در این قطعه ویولن نواخته اند.

لازم به یادآوری ست، خواننده آلبوم «راه بی نهایت» مهمان ویژه یازدهمین نشست ماهانه «آیین آواز» بود که به صورت تخصصی به موسیقی می پردازد. این برنامه 27 تیر ماه از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران اجرا شد و درباره «زیبایی شناسی آواز ایران» مباحثی مطرح گردید.

حسام الدین سراج متولد 26 مرداد 1337 در اصفهان دارای مدرک فوق لیسانس معماری ست و موسیقی را از سیزده سالگی با فراگیری ساز تنبک آغاز کرد و سپس نواختن سنتور را نزد سیروس ساغری فرا گرفت.

او که به جز آواز، در نواختن سه تار و آهنگسازی نیز تبحر دارد، در دانشکده هنرهای زیبا تدریس کرده و در حال حاضر یکی از خوانندگان بنام موسیقی اصیل ایرانی محسوب می شود.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005