سومین آلبوم استاد محمدرضا باباربیع با نام «جانان» منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 3 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ کوثر افشاری: آلبوم «جانان» با صدای استاد محمدرضا باباربیع و تنظیم کنندگی مرتضی صنایعی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری نوخسروانی باربد منتشر شد.

«پرستوی غریب»، «جانان»، «اسیر عشق»، «تکنوازی سه تار»، «نجوای دل»، «مادر» و «پدر» نام 7 قطعه این آلبوم هستند که اشعارشان توسط عباس خوشزاد، صغیر اصفهانی، فواد کرمانی و حسین کاجی (طالع) سروده شده است و محمدرضا و پریسا باباربیع نیز ساخت ملودی قطعات آن را انجام داده اند.

مرتضی صنایعی (نی)، پریسا باباربیع (سه تار و دلربا)، علی درویش نوری (عود)، زکریا یوسفی (سازهای کوبه ای) نوازندگانی هستند که در آلبوم «جانان» که در استودیو آوای دلنواز هنر توسط پیام سوری صدابرداری شده است، هنرنمایی کرده اند.

در بیوگرافی این استاد موسیقی آمده است: محمدرضا باباربیع در سال 1338 در شهرستان شهرضا دیده به جهان گشود. وی مدت 15 سال نزد استاد علی اصغر شاهزیدی شاگرد خلف استاد جلال تاج اصفهانی به فراگیری آواز اصیل ایرانی پرداخت و در این مدت تدریس به هنرجویان آواز را آغاز نمود و همکاری خود را با صداوسیما از سال 68 با بخش رادیو اصفهان با خواندن نغمه های آیینی در ماه مبارک رمضان شروع کرد که تا به امروز در زمان ها و بخش های مختلف ادامه داشته است.

محمدرضا باباربیع در عرصه آواز، با تحقیقات و ممارست فراوان، شیوه دشوار و باارزش مرکبخوانی را در کنسرتها، اجراهای تلویزیونی، تدریس و . . .  به منصه ظهور رسانید و ابداعاتی صحیح نیز در این زمینه پدید آورد. همچنین بیش از 20 سال به مداحی اهل بیت (ع) در شهرهای مختلف پرداخته است که آن را از افتخارات بزرگ زندگی خود می داند و در این عرصه تدریس کرده است و نکته قابل توجه آن است که شیوه استفاده از دستگاه های موسیقی ایرانی در مداحی را که از قدیم مورد استفاده بوده و متاسفانه امروزه کمتر استفاده می گردد را حفظ نموده و حتی ابداعات بیشتری را نیز در آن پدید آورده است. پژوهش های این استاد آواز در زمینه موسیقی فولکلور استان فارس و چهارمحال وبختیاری را می توان در اجراهای او دید و شنید.

وی در سال 1388 آلبوم «شوق دیدار» را با همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک ایران و سازمان صدا و سیما منتشر کرد و در سال 94 نیز آلبوم «نوای عشق» را ضمن تقدیم به آستان مقدس امام حسین (ع) به هنردوستان عرضه کرد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005