با همکاری سایت بیپ تونز

کتاب صوتی «در کمین گل سرخ» به انتشار عمومی رسید

« بازگشت به لیست | شنبه 1 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ پرنیان نوایی: آلبوم کتاب گویا «در کمین گل سرخ» با اشاره به زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اثر محسن مومنی و با گویندگی محمد رضاعلی منتشر شد.

در توضیح این اثر آمده است: کتاب «در کمین گل سرخ» روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است که توسط محسن مومنی شریف به صورت زندگی نامه داستانی نگاشته شده است.

این اثر از دو جهت قابل توجه است؛ اول آن که نویسنده کتاب به جهت نگارش کتابی دیگر درباره شهید صیاد شیرازی آشنایی بیشتری با این شهید بزرگوار و روحیات او پیدا کرده که این جامعیت در شناخت شهید را می توان در کتاب او و نکاتی که نویسنده از زندگی شهید صیاد شیرازی مورد توجه قرار داده، مشاهده کرد. نکته دیگر که باعث تمایز این کتاب از دیگر آثار مکتوب درباره شهید صیاد شیرازی می شود، این است که کتاب «در کمین گل سرخ» تنها اثری است که زندگی شهید صیاد شیرازی را از ابتدای کودکی تا شهادت او روایت کرده است. از طرفی روایت داستانی این کتاب تاثیر شایانی در جذابیت آن داشته است. مهمترین ویژگی این اثر، نوگرایی در شیوه های روایت، تلفیق ظریف اطلاعات با بافت داستان و پرداختن به شخصیت هایی است که چه در بخش داستان و چه در بخش زندگی نامه، به خوبی قوام یافته اند و گویی از متن بیرون می آیند و همراه خواننده می شوند. نویسنده در این کتاب نیز کوشیده است با استفاده از خاطرات سپهبد صیاد شیرازی و روایت خود، مجموعه ای جذاب بیافریند. این کتاب در هشتیمن جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در بخش زندگینامه شهید مقام اول را به خود اختصاص داده است».

لازم به ذکر است، کتاب صوتی «در کمین گل سرخ» شامل 26 قسمت می شود که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری سوره مهر وابسته به حوزه هنری تولید و منتشر شده است.

این اثر که در مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی که فروردین سال جاری با حضور جمعی از فرمانداران، مسئولان و مردم و خانواده ایشان در تالار وحدت تهران رونمایی شد، هر روز از ساعت 15:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می شد و حال، قطعات آن از طریق سایت بیپ تونز به نشانی www.beeptunes.com  در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.  

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی سال 1323 در روستای کبود گنبد شهرستان درگز در استان خراسان رضوی متولد شد. وی در سال 1340 برای ادامه تحصیل به تهران آمد و در سال 1342 موفق به اخذ دیپلم شد. صیاد شیرازی در سال 1352 برای تکمیل تخصص‌ های امور توپخانه به آمریکا اعزام شد. او این دوره آموزشی را در ایالت اوکلاهاما، در منطقه ‌ای نظامی، با موفقیت طی کرد و به ایران بازگشت. در سال‌ های جنگ و اردیبهشت 1366 به درجه سرتیپی ارتقا یافت. سرتیپ صیاد شیرازی در سال 1367 در عملیات مرصاد که مرزهای غربی ایران مورد هجوم منافقین قرار گرفته ‌بود، با طراحی عملیات نیروهای متجاوز را شکست داد. سال ‌ها پس از مرصاد، منافقین در سال 78 صیاد شیرازی را مقابل چشم فرزندش به شهادت رساندند. 

ارسال نظر
رزا برازنده : شهید
0 0
چه قدر غم انگیز کاش راوی دانای کل نبود و اول شخص بود
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005