انتشار «شب بی ستاره»؛ با آوازخوانی غفار ذابح و موسیقی پویا سرایی

« بازگشت به لیست | دوشنبه 3 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ باربد شهسواری پور: آلبوم «شب بی ستاره» با آوازخوانی و آهنگسازی غفار ذابح (زادبه) و تنظیم کنندگی برای ارکستر پویا سرایی منتشر شد.

این آلبوم که توسط شرکت فرهنگی ـ هنری آوای هنرمندان قرن 21 به علاقمندان عرضه شده، دارای 6 قطعه به نام های «باغ دل»، «آواز سه گاه»، «تصنیف اصفهان»، «باغ خلوت دلم»، «آواز دشتی»، و «امشب همه غم های عالم را خبر کن» است که اشعارشان توسط غفار ذابح، رهی معیری، محمد حیدری (معید) و ه.ا.سایه سروده شده اند.

علی جعفری پویان (ویولن)، میثم مروستی (ویولن، آلتو، سولیست ویولن)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، پویا سرایی (سنتور و پیانو)، پوریا محمدی (تار و سه تار)، زکریا یوسفی (تنبک و سازهای کوبه ای) و پیام سوری (پیانو) نوازندگانی هستند که در قطعات آلبوم «شب بی ستاره» که در استودیو هنر ضبط و صدابرداری شده است، هنرنمایی کرده اند.  

غفار ذابح متولد سال 1351 در آذربایجان شرقی، آواز را نزد اساتیدی همچون حسین عمومی، محسن کرامتی، محمدرضا لطفی و محمدرضا شجریان آموخته و تجربیات قابل تاملی در زمینه اجرای کنسرت دارد.

وی که به تدریس ردیف آواز ایرانی و صداسازی اهتمام دارد، آلبوم «کجاست خانه باد» به آهنگسازی کاوه کامجو با اشعاری از خیام و فروغ فرخزاد را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

همچنین دکتر پویا سرایی، نوازنده سنتور، آهنگساز، استاد دانشگاه، محقق و رهبر ارکستر، دارای مدرک دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تهران است که 9 دوره متوالی در تک نوازی سنتور جشنواره جوان مقام برگزیده را کسب کرده است.

او که تا به امروز با خوانندگانی همچون محمد معتمدی، سالار عقیلی، علی زندوکیلی، حسام الدین سراج و . . . همکاری داشته است، آلبوم های «این سر سودایی»، «فصل عاشقی»، «گاهی سه گاهی» و «بی برگی» را به عنوان آثاری از خود در کارنامه هنری اش دارد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005