با گزینش برترین ثار نثر کهن

انتشار «گنج حکمت 9» با صدای ابوالحسن تهامی و موسیقی سیامک جهانگیری

« بازگشت به لیست | شنبه 1 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: مجموعه «گنج حکمت 9» به عنوان گزیده ای از برترین آثار نثر کهن به آهنگسازی سیامک جهانگیری با تهیه کنندگی محمد فرجیان در قالب 72 قسمت منتشر شد.

در توضیح این اثر آمده است: مجموعه «گنج حکمت» گزیده‌ای است از شاهکارهای نثر کهن پارسی با اجرای صداپیشگان نامدار. این مجموعه شامل آثار منثوری است که اگرچه ناشناخته نیستند اما آنطور که باید و شاید شنیده نشده‌اند. دشواری فراهم آوردن خوانشی صحیح و شایسته از آثار کهن بر کسی پوشیده نیست. اجرای شایسته این شاهکارهای نثر پارسی جز به همت صداپیشگان فرهیخته میسر نمی‌شد. این مجموعه شامل دوازده بخش مختلف است. این بخش «از گلستان بیخزان شیخ شیراز» نام دارد که گزیده‌ گلستان سعدی است. گزینش و توضیح را جویا جهانبخش انجام داده و خوانش متن بر عهده ابوالحسن تهامی بوده است.

سیامک جهانگیری در سال 1350 به دنیا آمد. موسیقی و فراگیری ساز نی را نزد عبدالتقی افشارنیا از 12 سالگی آغاز نمود. در سال 1371 با ورود به دانشکده هنرهای زیبا و تحصیل در رشته موسیقی از محضر اساتیدی چون مجید کیانی، داریوش طلایی و . . . بهره جست و همزمان در زمینه نوازندگی از تجربیات محمدعلی کیانی نژاد بهره های فراوان برد. وی در سال 1376 با ارائه رساله نظری خود با عنوان «بررسی ساختار ملودی در نی» به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسید و در رشته موسیقی فارغ التحصیل شد.

ابوالحسن تهامی، متولد 1317، تهران، گوینده، دوبلور، مديردوبلاژ و مترجم، پس از اتمام تحصیلات در رشته زبان و ادبیات انگلیسی وارد حرفه گویندگی شد و شروع به گفتن آنونس برای فیلم های سینمایی کرد و در این زمینه صاحب سبک ویژه خود شد. پس از انقلاب سال ها در استرالیا اقامت داشت. در طی دو دهه اخیر کتاب های فراوانی را از انگلیسی به فارسی ترجمه کرده است که از جمله آن ها آثار اسکار وایلد و چند اثر شکسپیر است. لحن و صدای او بیش از پنجاه سال است که برای ایرانیان آشناست.

گفتنی ست، این آلبوم در استودیو فراز توسط مهدی گوهریان صدابرداری، میکس و مسترینگ شده است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005