«ناتمام» با صدای میرحسین حسینی؛ قطعه ای به یاد فریدون فروغی

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 4 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ مائده ساجدی: تک قطعه «ناتمام» با صدا، ترانه و موسیقی میرحسین حسینی به منظور تشکر از  فعالیت های هنری زنده یاد فریدون فروغی منتشر شد.

این خواننده در صفحه اجتماعی خود، با ارائه توضیحاتی درباره این اثر نوشته است: «کلام و آهنگ «ناتمام» را در سال 1379 بعد از کنسرت کیش فریدون فروغی نوشتم. خیلی سعی کردم این کار را به دستشان برسانم. آن روزها انقدر پیدا کردن آدم ها راحت نبود و این همه شبکه های اجتماعی وجود نداشت. با خودم می گفتم یا این کار را می خواند یا حداقل نظرش را به من می گوید. جوانی بود و بازی های دوره  خودش. سرم را برگرداندم و شنیدم: فریدون مرد! او حتی جان به جان آفرین تسلیم هم نکرد، او حتی فوت هم نکرد حتی دار فانی را هم وداع نگفت، او فقط مرد!! 
به دلایل شخصی دوست نداشتم این کار را بخوانم اما با خودم فکر کردم بجز مردمی که طرفدارش بودند حتی کسی از فریدون یک تشکر خشک و خالی هم نکرد. یادم می آید شاگرد استاد نوری بودم که از او به عنوان چهره های ماندگار تقدیر کردند. یک جعبه شیرینی از سر ویلا نرسیده به کریمخان گرفتم و تبریک گویان وارد آموزشگاهش که در بهار شمالی بود شدم. دیدم استاد از همیشه ناراحت تر است میگفت: حق من بیشتر از این ها بود .با خودم فکر کردم این کار را برای تشکر از فریدون منتشر کنم و علیرغم میل باطنی ام این کار را خواندم، ناتمام هنوز ناتمام است بعضی چیز ها را نمی شود تمام کرد».

گفتنی ست، آرش عیوضی (گیتار باس)، محمد طیار (گیتارالکتریک) و نریمان خلق مظفر (پیانو) نوازندگانی هستند که در این اثر هنرنمایی کرده اند. همچنین قطعه «ناتمام» که در استودیو هارمونی ضبط شده توسط سپند الهی میکس و مسترینگ شده است.

فریدون فروغی متولد 13 بهمن 1329، آهنگساز، نوازنده و خواننده ایرانی بود که موسیقی را از شش سالگی بدون استاد و تنها با تمرین آموخت و از 16 سالگی نیز کار حرفه ای خود را آغاز می کند. اجرای ترانه ای برای فیلم «آدمک» نخستین نقطه عطف او در کارنامه هنری اش محسوب می شود. وی در روز جمعه، سیزدهم مهر 1380 به دلیل عارضه قلبی در سن 50 سالگی درگذشت و روستای قرقرک بوئین زهرا در قزوین در کنار برکه ای کوچک به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر
رزا برازنده : فریدون جاناا
0 0
آخی،خدابیامرزتشون😢چه خوب که اینجوری یادشو زنده نگه می دارن،شعر فارسی خیلی بهشون مدیونه
یک دوست : برای ناتمام
0 0
بعد از اولین بار شنیدن این قطعه من هم برایش وقت گذاشتم و ناتمام ماند !
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005