انتشار تک قطعه «تو حسینی» حبیب همزمان با فرا رسیدن ماه محرم

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 4 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ میثم سعیدی: تک قطعه «تو حسینی» با صدای زنده یاد حبیب که بازخوانی قطعه «کوثر» است، به مناسبت ایام محرم و همزمان با سالروز تولد وی منتشر شد.

ترانه این اثر را شهریاری سروده و بنیامین عمران در زمینه تنظیم مجدد آن ـ که پیش از این توسط حبیب آهنگسازی و تنظیم شده بود ـ با این گروه همکاری داشته است. همچنین حنیف شهمیرزادی در این اثر با نواختن عود هنرنمایی کرده است.

محمد محبیان پسر زنده یاد حبیب، با انتشار این قطعه در صفحه اجتماعی پدرش نوشت: «دوست دارم در گرامیداشت روز میلاد 70 سالگی پدر هنرمندم، بعد از گذشت چهل سال از انتشار آهنگ «کوثر» و به مناسبت ایام محرم، بازخوانی آهنگ جاودان «تو حسینی» (کوثر) با اجرای جدید را منتشر کنم.

چون نیارزد با مذلت یک پشیزی زندگانی

مرگ با فخر و شرافت به ز عمر جاودانی»

همچنین وی با قرار دادن موزیک ویدیویی با تدوین محمود آرمان از این قطعه، نوشت: «ممنونم از تمام عزیزانی که به بهتر شنیده شدن این اثر کمک کردند. حس می کنم حبیب با این آهنگ حرف دلش را به گوش همه رساند چون خودش شرافتمندانه این دنیا را ترک کرد»

گفتنی ست، «حبیب محبیان» زاده 4 مهر 1326 در شمیران، خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه، در دهه 50 با آلبوم «مرد تنهای شب» به شهرت رسید.

وی که سال 60 از ایران خارج و ساکن آمریکا شده بود، پس از نامه نگاری با رئیس جمهور وقت، در سال 88 به کشور بازگشت و در روستای نیاسته کتالم در رامسر سکونت گزید.  در سال 93 کتاب «مرد تنهای شب» به عنوان برگزیده ای از آثار و ترانه های او در نمایشگاه بین المللی کتاب ارائه شد و با استقبال مواجه گردید.

لازم به یادآوری است، حبیب در 21 خرداد سال 95 بر اثر ایست قلبی دیار فانی را وداع گفت و پیکرش در جوار مسجدی نزدیک به امامزاده محمد (ع) رامسر به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
فاطمه دشتی : _
0 0
روحش شاد و قرین رحمت الهی
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :