انتشار تک قطعه «به نام نامی سر» با صدای مجید اخشابی به مناسبت ماه محرم

« بازگشت به لیست | دوشنبه 3 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: تک قطعه «به نام نامی سر» با صدای مجید اخشابی به مناسبت ماه محرم منتشر شد.

ترانه این اثر را سید حمیدرضا برقعی سروده و جواد بیات نیز آن را تنظیم کرده است. سعید شایان نیز وظیفه میکس و مسترینگ این اثر که توسط افسانه سلطانی در استودیو مهر آوا نوا ضبط شده را برعهده داشته است.

وی پیش از این همزمان با سالروز تولد امام رضا (ع) نیز تک قطعه «نذر هر سال» را با شعر و ملودی از اسحاق انور و تنظیم کنندگی و میکس و مسترینگ حسین طاهری را برای برنامه «برکت» شبکه سوم سیما تولید و منتشر کرده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ 28 شهریور نیز رسیتال پیانوی هنرجویان آموزشگاه موسیقی «همراز» با مدیریت مجید اخشابی در سالن همایش های مجتمع تشریفاتی کردستان برگزار شد که در این مراسم چهره های شاخص موسیقی از جمله استاد حسین خواجه امیری (ایرج)، دکتر محمدرضا چراغعلی، استاد بابک رادمنش و غلامرضا صنعتتگر و بازیگرانی همچون محسن افشانی، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، عزت الله رمضانی فر، آذر فرامرزی، احمدرضا اسعدی، معصومه کریمی، بابک نوری و سپیده خداوردی حضور داشتند و حضار شاهد اجرای قطعاتی با صدای استاد ایرج و غلامرضا صنعتگر با همراهی محمدرضا چراغعلی در کنار پیانوازی هنرجویان بودند.

در بیوگرافی مجید اخشابی آمده است: متولد 27 دی 51  و تحصیلکرده رشته مهندسی عمران، دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر سراسری و دکترای رشته پژوهش هنر دانشگاه هنر است. او از سن 8 سالگی نواختن سنتور را آغاز می کند و در عرصه های مختلف موسیقی از جمله نوازندگی، آهنگسازی، نظارت بر ضبط، خوانندگی و عضویت در شوراهای تخصصی مرکز موسیقی و عضویت در شورای عالی موسیقی صدا و سیما حضور داشته است.

از دیگر فعالیت های مجید اخشابی می توان به مواردی همچون مدیر تولید شرکت آوای برگ وابسته به حوزه هنری، عضویت در شوراهای مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما بین سال های 1376 تا 1386، عضویت در شورای تولید شرکت سروش، رهبر ارکستر ملی سازمان صدا و سیما و اجراهای متعدد از جمله آهنگسازی و اجرا در دومین و سومین جشنواره سیما ( اجرای خوانندگی با ارکستر سمفونیک در دومین همایش چهره های ماندگار)، عضویت در شوراهای موسیقی رادیو (شبکه جوان)، دریافت لوح تقدیر خواننده و آهنگساز برتر 1383 و 1384 از شبکه 3 سیما و ارائه سه  آلبوم گمگشته (در سال 1381)، همراز (1383) و پریزاد (1384) و . . . اشاره کرد.

ایشان در کنار نوازندگی سنتور که ساز تخصصی او محسوب می شود، در نواختن سه تار، تنبک، پیانو، دیوان و گیتار نیز تبحر دارد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005