نماهنگ «شهید» با صدای محمدرضا اسحاقی به شهید حججی تقدیم شد

« بازگشت به لیست | جمعه 7 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: نماهنگ «شهید» با صدای محمدرضا اسحاقی به منظور ارج نهادن بر مقام شهدای مدافع حرم با تقدیم به روح گرانقدر شهید محسن حججی منتشر شد.

این اثر که یکی از قطعات آلبوم «منظومه آیینی» است، توسط موسسه فرهنگی ـ هنری مهرآوا به علاقمندان عرضه شده است.

این مجموعه که سال 94 ارائه گردید، شامل 4 منظومه روایی تبری ـ آیینی به نام های «امام رضا (ع)»، «موسی»، «شهید» و «حقانی» با اشعار فولکلوریک است که محمدرضا اسحاقی در کنار روایت آن ها، نوازندگی دو تار را نیز بر عهده داشته است.

این آلبوم در استودیو نغمه قائم شهر توسط صبا رمضانی و سیاوش طالبی صدابرداری شده و آبد درخشان نیز قطعات آن را میکس و مسترینگ کرده است.

در بیوگرافی استاد محمدرضا اسحاقی گرجی آمده است: وی در تاریخ 14 آبان 1326 در روستای گرجی محله بهشهر دیده به جهان گشود. از 11 سالگی به نوازندگی روی آورده و در حاضر یکی از آگاهان مقامات و ریزمقامات آوازی و سازی مناطق شرقی مازندران بوده و در اجرای این موسیقی دارای توانایی های ویژه و بی مانند است و بارها از وی که آخرین بازمانده خنیاگران می باشد، در جشنواره های متعدد تجلیل شده است.

گفتنی ست، از آثار منتشر شده ایشان می توان به «موسیقی مازندران»، «شبی به نغمه و نوا»، «گوسان پارسی»، «رقص های مازندران»، «عاشقانه ها» و . . . اشاره کرد.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005