انتشار آلبوم «ماه تابان» همزمان با سالروز درگذشت استاد مشکاتیان

« بازگشت به لیست | شنبه 1 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهروز حیدری: آلبوم «ماه تابان» همزمان با سالروز درگذشت استاد «پرویز مشکاتیان» توسط موسسه موسیقی ایده گیتی فروز طرقه منتشر شد.

در این آلبوم که شامل 12 قطعه به نام های «تصنیف ماه تابان»، «چهارمضراب سماع دیوانه»، «تک نوازی تار» (2 قطعه)، «تصنیف بیدل»، «تک نوازی سه تار» (دو قطعه)، «تصنیف دلسپرده»، «تصنیف عروج»، «تصنیف تو و من»، «تصنیف زندگانی» و «مقدمه ماه تابان» (به یاد استاد جلیل شهناز) است، محمد سعید شاهری به عنوان خواننده حضور داشته و آهنگسازی و تنظیم کنندگی قطعات نیز به ترتیب بر عهده علی خشتی نژاد و محمد وکیلی بوده است. 

همچنینی اشعار از بین سروده های غلام عباس خشتی نژاد، مولانا و حسین منزوی انتخاب شده اند و وظیفه میکس و مسترینگ آن نیز بر عهده مازیار مرتاضیه در استودیو تم بوده است.

میثم مروستی (ویولن و ویلون آلتو)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، آرین کشیشی (کنترباس)، فردین لاهورپور (نی و دودوک)، امین گلستانی (عود)، حسین سجودی (تار باس)، سحاب تربتی (تنبک)، روزبه زرعی (سازهای کوبه ای)، سیاوش کامکار (سنتور)، سهیل صادقی و آیدین ترکیان (کمانچه) و علی خشتی نژاد (تار و سه تار) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

به عنوان یادداشت در این آلبوم آمده است: «آن چه که ما را در جمع آوری این مجموعه همدل و همنوایمان کرد، نوشیدن و نوشاندن از چشمه نوریست که از دل کوهسار بلند و سترگ کلام روحانی مولانا جوشیده و با زلال سازی که تلالو زخمه های نشأت گرفته از ذوق لطیف شهنازها و شریف هاست آمیخته گشته و ما را از پیچ و تاب زندگی پر فراز و نشیب بی مجال ماشینی و غبارآلود بدآهنگ این دوران به دریای جاودانگی و شور و عشق می برد و جلوه راستین زندگی را در پیش دیدگانمان پدیدار می کند».

گفتنی ست، استاد پرویز مشکاتیان که این آلبوم در سالروز درگذشتش رونمایی شد، متولد 24 اردیبهشت سال 1334 در نیشابور، آهنگساز، موسیقیدان، استاد دانشگاه، نوازنده سنتور و سه تار بود که موسیقی را از شش سالگی نزد پدرش حسن مشکاتیان که خود از استادان متبحر سنتور، ویولن و سه تار بود، آموخت و در سال 53 وارد دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران شد. وی کار حرفه ای خود را از سال 56 با ورود به رادیو آغاز کرد و با بسیاری از هنرمندان بزرگ موسیقی همکاری داشته و کتاب های بیشماری نیز تالیف نموده و شاگردان برجسته ای را تربیت کرده است، لذا موسیقی ایران وامدار هنر این استاد بزرگ است.

وی در تاریخ 30 شهریور سال 88 در سن 54 سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت و چهارم مهر ماه در زادگاهش نیشابور در جوار آرامگاه عطار نیشابوری به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005