آغاز پخش فصل هشتم «مردگان متحرک» با حضور چند آهنگساز

« بازگشت به لیست | جمعه 7 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرهاد فرحبخش: فصل هشتم سریال پرطرفدار «مردگان متحرک» (The Walking Dead) با قطعاتی از آهنگسازان مختلف از 22 اکتبر برابر با 30 مهر آغاز خواهد شد.

این مجموعه که یک درام ترسناک است، در فصل های نخست توسط فرانک دارابونت از روی کتاب مصوری با همین نام ساخته شد و حال، با آغاز فصل جدید، صدمین قسمت خود را در معرض دید مخاطبین خواهد گذاشت.

نام «بر مک کری» (Bear McCreary) به عنوان آهنگساز این سریال که برای نخستین بار در سال 2010 پخش شد و توانست جوایز متعددی را طی سال ها به خود اختصاص دهد، شنیده شد اما در طی پخش سریال قطعاتی را ضمن همکاری با آهنگسازان و گروه های مختلفی دیگر شنیدیم که مجموعه آن ها پس از پایان هر فصل و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، توسط کمپانی ریپابلیک رکوردز که لقب برترین لیبل موسیقی سال 2012 آمریکا را همراه خود دارد، منتشر شده است.    

بر مک کری متولد 17 فوریه 1979 ، آهنگساز و نوازنده ساکن آمریکاست که تبار ایرلندی ـ ارمنی دارد. او از سال 1998 فعالیت های جدی خود را نه تنها در زمینه ساخت موسیقی جدی می گیرد که برای بعضی از بازی های رایانه ای مشهور نیز موسیقی ساخته است. همچنین وی بارها برای فیلم های مختلفی که ساخت موزیک متن آن ها را بر عهده گرفته جایزه دریافت کرده و یا نامزد شده است. 

نکته حایز اهمیت در موسیقی سریال «مردگان متحرک» این است که با توجه به ژانر سریال و صحنه هایی که از جلوه های ویژه به شکل گسترده ای استفاده شده، صحنه های ترسناک و اکشن و استقبال بینظیر مخاطبین در سراسر جهان از فصل های مختلف آن، انتظار شنیدن موسیقی متنی قوی می رود تا بتوان تصاویر را باورپذیر کرد. هوشمندی عوامل این فیلم در انتخاب صداهای ویرانگر و متفکرانه، موسیقی هایی پر حجم همراه با سازبندی و اشعار بجا، موسیقی این فیلم را در صدر علاقمندی های مخاطبین موسیقی متن قرار داده است بخصوص این که مخاطب نمی داند در قسمت های آتی قرار است از چه کسی و با چه موسیقی و کلامی، قطعه ای مرتبط با تصاویر ببیند.

گفتنی ست، با گذر هر فصل، موسیقی در طی سریال کمی گرفته شده تا با فضای تیره و تار سریال همخوانی داشته باشد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005