هفتمین جلد کتاب «شعر بی واژه» گزیده ای از آثار پرویز مشکاتیان منتشر شد

« بازگشت به لیست | شنبه 15 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهروز حیدری: جلد هفتم «شعر بی واژه» به عنوان گزیده ای از تک نوازی های زنده یاد پرویز مشکاتیان توسط انتشارات چکاد هنر چاپ و منتشر شد.

این آثار در دستگاه های شور، همایون، آوازهای دشتی، افشاری و ابوعطا نواخته و از آلبوم های «تمنا»، «سرو آزاد» و «افق مهر» (کنسرت یادمان خواجوی کرمانی در کرمان) انتخاب شده اند.

جلد هفتم «شعر بی واژه» که از این مجموعه 12 جلدی به انتشار رسیده، به همت و تلاش محسن غلامی گردآوری شده و علیرضا جواهری نیز آن را ویرایش نهایی کرده است.  

گفتنی ست، طی روزهای 28 و 29 شهریور در برنامه «نیستان» که هر شب ساعت 22 از رادیو فرهنگ پخش می شود، ویژه برنامه ای درباره زنده یاد پرویز مشکاتیان با حضور وحید رستگاری (کارشناس موسیقی) و پژمان طاهری (آهنگساز و نوازنده سنتور) اجرا شد.

این استاد کم نظیر موسیقی، نوازنده سنتور و سه تار، متولد 24 اردیبهشت 1334 نیشابور، آموزش موسیقی را از 6 سالگی زیر نظر پدرش استاد حسن مشکاتیان که خود نوازنده سنتور، ویولن و سه تار بود، آغاز می کند. سال 53 وارد دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران شده و زیر نظر اساتید بزرگی همچون نورعلی برومند، داریوش صفوت، محمدتقی مسعودیه، عبدالله دوامی، سعید هرمزی و یوسف فروتن آموزش می بیند. وی 30 شهریور 1388 بر اثر نارسایی قلبی در سن 54 سالگی درگذشت و در جوار مقبره عطار نیشابوری به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر
امیرحسین عسگریا ... : .
0 0
استاد مشکاتیان واقعا بینظیر بودن خدا رحمتشون کنه 🙏
رزا برازنده : سواد انجام کار
0 0
چقدر موسیقی ایران امسال استادو کم داره کاش که همه در زمینه کاریشون تحصیلات نمی گم اما حداقل سواد داشتن👌👌👌
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005