همایون شجریان؛ از آوازخوانی در «آتش سبز» تا اجرای «سیمرغ» در پاریس

« بازگشت به لیست | دوشنبه 24 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 5 )

اختصاصی سل.نیوز/ فواد راسخ نیا: فیلم «آتش سبز» با آوازخوانی همایون شجریان امروز 24 مهر از ساعت 18 در سینماتک خانه هنرمندان به نمایش درمی آید.

این فیلم که کارگردانی و نویسندگی آن را محمدرضا اصلانی بر عهده داشته در سال 1386 تولید شده و برگرفته از روایت کهن و اساطیری سنگ صبور است. 

سنگ صبور، روایت دختری به نام «ناردانه»‌ است که ندایی درونی به او می‌ گوید: با مردی مرده وصلت خواهد کرد. روزی ناردانه به طور ناگهانی وارد قلعه ‌ای کهن می ‌شود. در اتاقی از اتاق‌ های این قلعه افسانه ‌ای، مردی مرده با هفت پیکان در بدن را پیدا می کند. کتابی در آن اتاق است. ناردانه کتاب را برداشته و می‌خواند: بسم رب‌ العزت، این کتاب هفت حدیث دارد و ناردانه باید هر روز یک حدیث را بخواند و تنها روزی یک مغز بادام بخورد و پس از هر روز یک تیر از تن مرد بیرون آورد و در پایان حدیث هفتم، مرد مرده زنده شده و با او وصلت خواهد کرد.

عزت ا... انتظامی، مهدی احمدی، مهتاب کرامتی، فرخ نعمتی، آهو خردمند، پگاه آهنگرانی و هوشنگ قوانلو بازیگران اصلی این فیلم هستند و همایون شجریان در بخش هایی از «آتش سبز» آواز خوانده است.

همچنین این خواننده خوشنام موسیقی سنتی، پروژه «سیمرغ» اثر حمید متبسم را در بخش جنبی جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا اجرا خواهد کرد.

در این جشنواره که ژانویه 2018 با هدف ارتقا و حمایت از زبان و ادبیات پارسی با حضور ایران، افغانستان و تاجیکستان در پاریس برگزار می شود، پروژه «سیمرغ» که با استفاده از اشعار فردوسی در دستگاه های چهارگاه، همایون، اصفهان، ماهور و نوا ساخته شده، به روی صحنه می رود.   

گفتنی ست، این کنسرت تا به امروز نه تنها در ایران بلکه در هلند نیز اجرا شده و قرار است در جشنواره پارسی زبانان به مدت سه شب برگزار شود.

 

ارسال نظر
حسین رضا لطف آب ... : عالی
0 0
همایون جان عشق همایون جان نفس همایون جان ماندگار ❤️❤️❤️
غزاله کمالی : بینظیری
0 0
آخ آخ آخ از این صدا فوق العادس زیباتر از صدای همایونم مگه هست اصلن
شبنم حقیقی : ,
0 0
چقد صدای همایون زیباس خدا حفظت کنه مرد 🌹
امین : .
0 0
عالی و استثنایی عاشق صدای همایون و استاد شجریانم اگه میتونستم همه کنسرتاشو میرفتم
ستاره نورعلی گن ... : عالی
0 0
صدای همایون شجریان آدمو نابود میکنه چی بگم آخه از این صدا محششششررررره 👍🏻💋
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005