اجرای دو سوییت از باخ

آلبوم «در ستایش نوتالیته» و سلونوازی گیتار «فرهاد اسعدیان»

« بازگشت به لیست | یکشنبه 23 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ طاها خاتمی: آلبوم بی کلام «در ستایش تونالیته» با گیتارنوازی فرهاد اسعدیان توسط موسسه فرهنگی ـ هنری پردیس موسیقی معاصر منتشر شد.

در این آلبوم که شامل 12 قطعه به نام های «پرلود»، «آلماند»، «کوارنت»، «ساراباند»، «منوئه 1 و 2» و «بوره 1 و2» است، فرهاد اسعدیان دو سوییت 1007 BWV  در سل ماژور و 1009 BWV  در دو ماژور اثر یوهان سباستین باخ را با گیتار به صورت سولو نواخته است.

اردوان جعفریان تهیه کنندگی این آلبوم را بر عهده داشته و نیما فردوسی نیز به عنوان مدیر تولید با تولیدکنندگان آن همکاری داشته است. همچنین رضا عسگرزاده در استودیوی R.A  قطعات آن را ضبط و صدابرداری کرده است.

گفتنی ست، در بیوگرافی خالق آلبوم «در ستایش تونالیته» آمده است: فرهاد اسعدیان، نوازنده گیتار کلاسیک و آهنگساز، متولد 1346 در تهران و فارغ التخصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) بوده است و از سنین نوجوانی به صورت خودآموز به فراگیری موسیقی پرداخته است.

در سال های بعد، فراگیری گیتار کلاسیک را نزد علیرضا تفقدی به صورت جدی تر دنبال نموده و دروس تئوریک موسیقی را نزد اساتیدی چون مهران روحانی و شاهرخ خواجه نوری فرا گرفته و در کارنامه خود ساخت موسیقی فیلم و سریال هایی از جمله «آخر بازی» (کاندیدای بهترین موسیقی فیلم در جشنواره بین المللی فیلم فجر)، «بوسیدن روی ماه» و . . . را دارد و انتشار آلبوم «قشم» و آلبوم «یک روز پاییزی» (تک نوازی گیتار کلاسیک) و چاپ سه جلد کتاب متد آموزشی گیتار کلاسیک، از دیگر فعالیت های اوست.                       

 

ارسال نظر
مهراسا : تشکر
0 0
عااااااااولی ممنووووون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005