«غمنومه فریدون» به آهنگسازی حسین علیزاده پخش جهانی شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 26 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ ایمان فرهادی: نسخه بین المللی «غمنومه فریدون» به آهنگسازی حسین علیزاده از 25 مهر برابر با 17 اکتبر در دسترس ایرانیان خارج از کشور قرار گرفت.

همچنین این اثر ارزنده که به نویسندگی و کارگردانی پیمان قدیمی از اوایل تابستان امسال در ایران منتشر شده، از طریق فروشگاه های بین المللی مجازی در سراسر جهان نیز قابل خریداری و دانلود است.

در «غمنومه فریدون» که روایتی محاوره ای و موزون به سبک و سیاق قصه‌ های کوچه بازار از یک آبادی است که در آن خندیدن ممنوع می ‌شود و فریدون جوان خنده ‌روی آبادی به دلیل عشقش‌ به لبخندهای معشوقه‌ خود «هیچا» به اعتراض می‌ایستد تا داستان پیش رود، صابر ابر، فرهاد اصلانی، امیر جعفری، حبیب رضایی، آیدا شاملو، سیامک صفری، ژاله علو، فاطمه معتمدآریا و مرتضی احمدی به عنوان بازیگر هنرنمایی کرده اند.

رضا عسگرزاده (سازهای کوبه ای و بادی، اجرای الکترونیک سازهای زهی)، سیامک جهانگیری (نی)، صبا علیزاده (کمانچه)، رادمان توکلی (تار)، مهرداد ناصحی (قیچک)، سحر ابراهیم (قانون)، علی رحیمی (تنبک و دف)، حسین علیزاده (تار، سه تار و شورانگیز)، مهرداد ناصحی، شهرام رکوعی، راحله برزگری، سحر محمدی، آساره شکارچی، عامر شادمان، روشنک کی منش و سمیرا محسنی (همخوانان) هنرمندانی هستند که در این آلبوم حضور داشته اند.    

همچنین قرار است، ارکستر ملی ایران 28 مهر ماه در تالار وحدت، قطعه «نی نوا» ساخته حسین علیزاده را به رهبری مهمان «مهدی وجدانی» اجرا کند. این قطعه در سال 1362 خلق شده و پس از گذشت تقریبا سه دهه همچنان مورد توجه مخاطبین است.

 

ارسال نظر
مرتضی سلطانی : .
0 0
حسین علیزاده تو موسیقی ایران تکه واقعا یکه تازه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005