رونمایی از کتاب صوتی «یادگاری» اثر خسرو سینایی در تماشاخانه پالیز

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 26 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

اختصاصی سل.نیوز/ میلاد کیانزاده: مراسم رونمایی کتاب صوتی «یادگاری» با شعر و موسیقی خسرو سینایی، 29 مهر از ساعت 17:30 در تماشاخانه پالیز برگزار می شود.

این فیلمساز با سابقه سینمای ایران، در این اثر با همراهی محمدرضا اسماعیلی، حسین تذهیبی و رسام لردکانی، موسیقی متن این کتاب صوتی را اجرا کرده و خوانش شعرها نیز بر عهده خالق آن در کنار مهرداد اسکویی بوده است.

در «یادگاری» 27 شعر در قالب 13 قطعه جای گرفته که منتخب اشعار وی طی سال های 1334 تا 1394 هستند و موسسه نوین کتاب گویا نیز وظیفه انتشار آن را به علاقمندان بر عهده گرفته است.

تماشاخانه «پالیز» که روز شنبه میزبان خسرو سینایی و طرفدارانش خواهد بود، در خیابان کریم خان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک 69 قرار دارد.

خسرو سینایی متولد 29 دی ماه 1319 در ساری، فارغ التحصیل رشته کارگردانی و فیلمنامه نویسی از آکادمی هنرهای نمایشی و تحصیل کرده رشته تئوری موسیقی در کنسرواتوار وین است. سال 46 وارد وزارت فرهنگ و هنر می شود و سال 52 نیز فعالیت خود را در رسانه ملی آغاز می کند.

حایز اهمیت است که ایشان در سال 1387 نشان ویژه کشور لهستان را از سوی رئیس جمهور این کشور به خاطر ساخت مستند «مرثیه گمشده» که داستان مهاجرت هزاران لهستانی به ایران را در سال های 1941 و 42 روایت می کرد، دریافت کرد.  

«جزیره رنگین»، «کویر خون»، «مثل یک قصه»، «گفتگو با سایه»، «عروس آتش»، «کوچه پاییز»، «در کوچه های عشق»، «مرثیه گمشده» و . . . تنها بخشی از آثار وی هستند.

 

 

ارسال نظر
سارا کاویانی ... : نظر
0 0
من نمیدونستم خسرو سینایی موسیقی خونده چه باحال بود عالی که بیوگرافیارو مینویسین تبریک
امیدرضا صدقی : عالی
0 0
خسرو سینایی هنرمند و پرافتخار امیدوارم موفق باشی استاد
علی رضا مهجویی : عالی
0 0
درود بر استاد، استادی برای تمام فصول عالیه
زینب چشومی : استاد عزیز
0 0
درود بیکران بر استاد سینایی گرامی
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005